آفتاب

سرکنسولگری ایران در بصره: درخواست عراق برای حمایت از آن در برابر تروریسم را رد نکردیم

سرکنسولگری ایران در بصره: درخواست عراق برای حمایت از آن در برابر تروریسم را رد نکردیم

سرکنسولگری ایران در بصره گفت که تهران درخواست عراق برای رویارویی را تروریسم را رد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا مختص‌آبادی در کنفرانس خبری در مقر این کنسولگری با تاکید بر این که دولت ایران درخواست دولت عراق را در چارچوب ارائه حمایت‌ها از آن برای مبارزه با تروریسم رد نکرده است، تصریح کرد که تهران به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به دلیل مشارکت کشورهایی در آن که خود متهم به حمایت از تروریسم هستند، اعتمادی ندارد.

بنابر گزارش سومریه نیوز، وی ادامه داد: منطقه خاورمیانه به دلیل حضور جناح‌های تکفیری تروریستی که به نام اسلام در عراق، سوریه و لبنان مرتکب جنایت می‌شوند، از شرایط حساس و خطرناکی برخوردار است و آنچه که در این خصوص مایه تاسف است این است که برخی از کشورها از پدیده تروریسم حمایت می‌کنند و همین کشورها داعیه مبارزه با آن را نیز دارند.

وی تاکید کرد: ما به این ائتلاف بین‌المللی که به رهبری آمریکا است اعتمادی نداریم چرا که کشورهای متهم به ایجاد داعش و حامی تروریسم در آن حضور دارند.

سرکنسولگری ایران در بصره ادامه داد: دولت ایران تا کنون به همه درخواست‌های دولت عراق در چارچوب حمایت از آن در برابر تروریسم، جامه عمل پوشانده است. هم‌چنین سعی می‌کنیم به هر گونه درخواستی که از سوی دولت عراق مطرح شود، پاسخ دهیم حتی اگر درخواست آموزش نیروهای عراقی باشد هرگز آن را رد نخواهیم کرد.

وی افزود: دولت ایران از همتای عراقی خود انتظار توسعه روابط دو جانبه میان دو کشور را که به نفع دو ملت است، می‌خواهد و این انتظار را نیز در سخنان حیدرالعبادی ، نخست وزیر عراق نیز ملاحظه کرده است.

انتهای پیام

کد N523498

وبگردی