آفتاب

نقاشی خط‌های اکسپرسیونیسم انتزاعی در گالری شکوه

نقاشی خط‌های اکسپرسیونیسم انتزاعی در گالری شکوه

غلامرضا فیروزی؛ ۲۷ نقاشی‌خط‌اش با تکنیک ترکیب مواد، اکریلیک و رنگ روغن بر روی بوم و صفحات‌ام دی اف را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

گالری شکوه عصر جمعه یازدهم مهرماه ۹۳ میزبان نمایشگاه نقاشی خط‌های غلامرضا فیروزی خواهد بود.

به گزارش ایلنا؛ غلامرضا فیروزی در این نمایشگاه ۲۷ نقاشی خط با ابعاد ۹۰×۸۰، ۱۵۰×۱۰۰ و ۱۳۰×۱۲۰ سانتی متر با تکنیک ترکیب مواد، اکریلیک و رنگ روغن بر روی بوم و صفحات‌ام دی اف را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

این آثار در فضای اکسپرسیونیسم انتزاعی خلق شده‌اند و هنرمند این آثار را با توجه به اتفاقات و جریاناتی که امروزه در دنیا شاهد آن هستیم به صورت بداهه نگاری با ضربات قلم مو و بهره گیری از رنگ‌های خالص کار کرده است. او در این آثار برخوردی آزاد و‌‌ رها با خط دارد و عصاره‌ای از جوهره خوشنویسی را در این آثار انعکاس داده است.

تونالیته رنگی آثار وی نیز براساس میل و کشش درونی هنگام کار شکل گرفته است اما در بیشتر آثار سه رنگ سیاه، سفید و قرمز بخاطر ویژگی‌های خاصشان که نشان دهنده ظلمت و تاریکی، صلح و جنگ می‌باشند سهم بیشتری دارند.

غلامرضا فیروزی متولد ۱۳۴۱ شیراز است او نیمه دوم دهه ۵۰ شمسی نقاشی و دهه ۶۰ خوشنویسی را فرا گرفت و پس از چند سال تدریس در انجمن خوشنویسان، اوایل دهه ۷۰ به نقاشی خط روی آورد. این نمایشگاه نهمین نمایشگاه انفرادی اوست و مهم‌ترین نمایشگاه گروهی فیروزی، تور اروپایی آثار وی و جمع دیگری از هنرمندان ایران بود که در سال ۱۳۷۸ به همت موزه هنرهای معاصر با همکاری سازمان ملل متحد انجام شد.

نمایشگاه نقاشی خط‌های غلامرضا فیروزی تا تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۳ در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه (به غیر از تعطیلات رسمی و پنجشنبه‌ها) از ساعت ۴ تا ۸ عصر از این آثار دیدن کنند.

کد N523469

وبگردی