آفتاب

فعال شدن شعبات تعزیرات در طرح نظارت بر گوشت دام‌های قربانی

فعال شدن شعبات تعزیرات در طرح نظارت بر گوشت دام‌های قربانی

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از تشکیل و فعالیت شعبات تخصصی در طرح نظارت بر گوشت دام‌های قربانی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین حسن‌پور اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت مردم شعبات تعزیرات گلستان در طرح نظارت بر دام‌های قربانی فعال شده است و گشت‌های ویژه به منظور نظارت بر گوشت دام قربانی، تامین بهداشت عمومی و رسیدگی به تخلفات شکل گرفته است.

وی از ارجاع یک هزار و 127 فقره پرونده بهداشتی به تعزیرات حکومتی گلستان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا یک هزار و 125 پرونده رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان درباره عمده‌ترین دلیل تشکیل پرونده‌های بهداشتی گفت: 874 فقره پرونده در زمینه عدم رعایت بهداشت محیط تشکیل شد و بیشترین حجم پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گفته حسن‌پور، تعداد 229 پرونده تخلف در بخش عرضه کالای غیربهداشتی در تعزیرات حکومتی گلستان تشکیل شده است.

وی درباره تعداد ورودی پرونده‌های تخلف به تعزیرات حکومتی گلستان گفت: در شش ماهه نخست امسال 4 هزار و 936 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی گلستان وارد شد و در این راستا 4 هزار و 934 پرونده با 8 میلیارد و 30 میلیون ریال محکومیت نقدی مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با اشاره به فراوانی تخلفات در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: در بخش عدم درج قیمت کالا یک هزار و 589 پرونده، گرانفروشی 859 فقره پرونده، عدم فاکتور خرید 405 فقره پرونده، کم‌فروشی 242 فقره پرونده، عدم صدور فاکتور 180 فقره پرونده، تقلب 156 فقره پرونده و تعداد 7 فقره پرونده نیز به دلیل عدم اعلام موجودی کالا تشکیل شد.

حسن‌پور ادامه داد: 14 فقره پرونده به دلیل فروش اجباری، 31 مورد عرضه و فروش کالای قاچاق، 874 مورد عدم رعایت بهداشت و 229 مورد عرضه کالای غیربهداشتی در اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان تشکیل و رسیدگی شد.

وی شکل گیری شعبات تخصصی، سیار و مشترک را به منظور کاهش میزان تخلفات موثر خواند و گفت: با فعالیت شعبات نظارتی تلاش می شود تا میزان تخلفات به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

کد N523409

وبگردی