آفتاب
مجمع عمومی سازمان ملل؛

وزیر خارجه بحرین: مداخله در امور داخلی مصر را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه بحرین: مداخله در امور داخلی مصر را نمی‌پذیریم

وزیر امور خارجه بحرین در سخنانی اعلام کرد، منامه به تلاش‌های خود برای برقراری ثبات، صلح، امنیت، توسعه و حمایت از حقوق بشر ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، خالد بن احمد بن محمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مجددا خواسته خود را برای اینکه خاورمیانه از جمله منطقه خلیج‌فارس عاری از سلاح‌های کشتارجمعی به ویژه سلاح‌های هسته‌ای باشد، مطرح ‌کرد.

وی افزود: بحرین از نقش محوری مصر و ابتکار عمل این کشور که به توافق آتش‌بس در نوار غزه انجامید، استقبال می‌کند.

وزیر خارجه بحرین عنوان داشت که کشورش کاملا از مراکش و طرح آن برای حکمرانی خودمختار در صحرای مغرب در چارچوب حاکمیت مراکش استقبال می‌کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ثبات به لیبی بازگردد و راهکار سیاسی فراگیری برای بحران سوریه به وجود آید. رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین عنوان داشت: منامه از انتقال دموکراسی قدرت در مصر و اجرای نقشه راه و تدوین قانون اساسی که نشانگر اراده ملت مصر بود و همچنین از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی استقبال می‌کند.

وی افزود: بحرین مخالفت قاطع خود را با هرگونه مداخله‌ای با امور داخلی مصر اعلام می‌کند. همچنین حمایت‌های خود از تلاش‌های عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را اعلام کرده و از وی در اقداماتش برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات مصر و ایفای نقش استراتژیک و کارآمدی برای قاهره در چارچوب‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و عربی پشتیبانی می‌کند.

وی همچنین از طرح عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان جهت اعلام برگزاری نشست سران اقتصادی مصر جهت پشتیبانی رشد اقتصادی این کشور قدردانی کرد.

وزیر خارجه بحرین همچنین از ایران خواست تا با تلاش‌های امارات برای حل مسائل جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) همراهی کند و این مسائل را از طریق مذاکرات مستقیم یا مراجعه به دادگاه بین‌المللی عدالت حل و فصل کند.

انتهای پیام

کد N523188

وبگردی