آفتاب
بازی های آسیایی اینچئون-کره جنوبی؛

پیش بینی جایگاه نهایی ایران در بازی های آسیایی/در رویای تکرار چهارمی گوانژو

پیش بینی جایگاه نهایی ایران در بازی های آسیایی/در رویای تکرار چهارمی گوانژو

امیدواریم در 4 روز باقی مانده ورزشکاران کشورمان با حضور قدرتمند در رشته های مدال آور بتوانند جایگاه چهارمی خود را در بازی های آسیایی تکرار کنند، اتفاقی که هرچند سخت اما امکان پذیر خواهد بود.

با کسب 29 مدال در 10 روز اول بازی های آسیایی پیش‌بینی کسب 30 مدال دیگر از اینچئون چندان دور از دسترس به نظر نمی‌رسد، نکته جالب اینکه ما در دوره گذشته هم 59 مدال گرفتیم که 20 مدال آن طلا بود.

به گزارش ایلنا، با وجود سپری شدن 10 روز از بازی های آسیایی اینجئون ورزشکاران کشورمان با کسب 29 مدال جایگاه پنجمی رده بندی مدال ها را در اختیار دارد و امیدوار است تا در 4 روز باقی مانده با حضور قدرتمند در رشته های مدال آور بتواند جایگاه چهارمی خود را در بازی های آسیایی تکرار کند که دستیابی به این مهم هرچند بسیار سخت به نظر می رسد اما غیرممکن نیست.

در زیر نگاهی داریم به رشته های باقی مانده و شانس های مدالی ایران و اینکه کاروان کشورمان در پایان مسابقات چه جایگاهی را به خود اختصاص خواهد داد: 

1. کشتی فرنگی: گروه فرنگی کاران ما به عنوان تنها گروه تیمی قهرمان جهان در سال 2014 اگر حداقل با دوره گذشته خود مساوی کنند می‌ توانند صاحب 5 مدال و از جمله 3 مدال طلا شوند.نتایج درخشان آزادکاران روحیه خوبی را ذر اردوی تیم فرنگی ایجاد کرده است.

2. تکواندو و کاراته: انتظار ما از دو رشته رزمی که بیشترین بخت را برای کاروان ورزش براساس سوابق تعریف کرده اند، این است که مثل دوره گذشته در مجموع آقایان و بانوان در روزهای پایانی صاحب حدود 13 تا 15 مدال شوند که از این تعداد 5 مدال زرین خواهد بود.

3. بوکس: مردان این رشته برخلاف دوره گذشته که 3 برنز گرفتند، این بار شانس آن را دارند با حضور یک مرد غیور و قوی مثل احسان روزبهانی که می خواهد ناکامی المپیک را جبران کند، یک مدال زرین در بین 3 مدال پیش‌بینی شده داشته باشند.

4. دوومیدانی: کسب 2 مدال در پرتاب دیسک توسط احسان حدادی و صمیمی تقریبا محرز است، امیدواریم در سایر رشته ها مثل دوهای نیمه استقامت حداقل یک مدال خوشرنگ کسب کنیم.

5. رشته‎های تیمی: از همین حالا والیبالیست ها را بر بام اینچئون می‌ بینیم، آنها با قدرت به فینال رقابت ها رسیده اند و میزبان که در بین حریفان از همه قوی تر بوده است را شکست داده اند. کسب مدال در بستکبال هم تقریبا قطعی است. اگر درخشش کبدی‎بازان مرد و زن با توجه به سابقه دوره گذشته و شروع عالی آنها ادامه داشته باشد ما دو مدال هم در این رشته خواهیم داشت.

با این تفاسیر احتمال کسب حدود 30 مدال دیگر در روزهای باقی مانده وجود دارد که در صورت کسب 10 مدال طلا جایگاه چهارمی آسبا بار دیگر برای کشورمان تکرار خواهد شد. با توجه به اینکه قزاقستان در پایان روز دهم با 15 طلا، 16 نقره و 22 برنز در رده چهارم قرار گرفته با مدال های طلای روزهای آینده به زیر کشیدن این کشور دور از دسترس نیست ضمن اینکه با فاصله مدالی که با کره شمالی داریم تهدیدی از ناحیه این کشور نخواهیم داشت. 

کد N522902

وبگردی