آفتاب

هشدار وزیر کشور عربستان به داعش و القاعده

هشدار وزیر کشور عربستان به داعش و القاعده

ایسنا نوشت:

وزیر کشور عربستان با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی این کشور قادرند از امنیت و مرزهای عربستان حمایت کنند، گفت: گروه داعش با نظارت و همکاری برخی کشورها و گروه‌ها به وجود آمده و باید با هوشیاری با آن مقابله کرد.

به نوشته روزنامه عربستانی الوطن، محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان در پیام شدید‌ اللحنی به گروه القاعده در یمن و همچنین گروه "دولت اسلامی" (داعش) نسبت به سرانجام آسیب رساندن به امنیت عربستان هشدار داد و بر توانایی نیروهای امنیتی این کشور برای حمایت از مرزهای کشورش تاکید کرد.

وی افزود: گروه‌های تروریستی به خوبی از هوشیاری و عزم و اراده‌ ما در قبال تمامی کسانی که به امنیت و ثباتمان لطمه وارد می‌کنند، آگاه هستند. گروه داعش خود به خود به وجود نیامده بلکه با نظارت برخی کشورها و گروه‌های خاص تشکیل شده است و باید با دوراندیشی با آن مقابله کرد.

محمد بن نایف خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیت عربستان با تمام توان با صدها عملیات تروریستی مقابله کرده‌اند و تجارب امنیتی خوبی را در این زمینه دارند که بسیاری از کشورها در مقابله با تروریسم از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: عربستان همچنین مانع ورود شهروندانش به کشورهای درگیر یا پیوستن آن‌ها به گروه‌های خارجی شده است. گروه‌های تروریستی دست به اقداماتی در مناطق استراتژیک و مهم می‌زنند و رها کردن این گروه‌ها بدون مجازات خطری است که امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

نایف اظهار داشت: هشدارهای ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به جهان در سخنرانی اخیرش به خاطر وظایف دینی و وجدان و آگاهی وی نسبت به خطر تروریسم به ویژه پس از سکوت جهان در قبال جنایت‌های تروریست‌ها بوده است.

وزیر کشور عربستان در خصوص امنیت مرزهای این کشور در سایه تنش‌های امنیتی کشورهای همجوار مثل یمن نیز گفت: اوضاع یمن و کسانی که به منافع ملت این کشور آسیب می‌رسانند و به القاعده برای از بین بردن امنیت یمن مجال می‌دهند موجب ناراحتی ماست. ما به خوبی درک می‌کنیم که دستگاه‌های امنیتی در یمن باید به وظایف خود برای این کشور و مردم یمن عمل کنند اما اینکه ممکن است پیامدهای اوضاع یمن بر عربستان تاثیر بگذارد باید بگویم که ما قادریم از مرزها و امنیت خود به خوبی حمایت کنیم.

26149

کد N522799

وبگردی