آفتاب

غرویان : آهنگ صدای دولت و شخص رئیس جمهور بر مبنای تکریم مردم است

غرویان : آهنگ صدای دولت و شخص رئیس جمهور بر مبنای تکریم مردم است

یک استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد:آهنگ صدای دولت و شخص رئیس جمهور بر مبنای تکریم مردم است، چراکه از حق مردم دفاع می کنند، لذا باید از او حمایت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان اینکه"اخلاق و سیاست از مهمترین مسائلی است که هر دانشجوی فعال در تشکل‌ها باید با آن آشنا باشد"گفت:از زمان باستان فیلسوفان حکمت را به دو شاخه نظری و عملی تقسیم می کردند.بحث های نظری شامل الهیات ، ریاضیات و طبیعیات می شد.همچنین تدبیر منزل ،سیاست و اخلاق نیز از علوم عملی به حساب می آمدند.تدبیرمنزل به معنای رعایت اصول اخلاقی در خانواده و سیاست به معنای تدبیر امور و رعایت اخلاق در جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه جایگاه سیاست و اخلاق را در اجتماع دانست و گفت:در اخلاقیات اسلامی گاهی شاهد افراط و تفریط هایی بوده ایم. به طور مثال در همه جا می گوییم که هر کاری برای خداست.هر عملی که در اجتماع رخ می دهد باید برای رضای خدا باشد.در واقع کار کردن برای مردم را به یک ضد ارزش تبدیل کرده ایم.کسی که می خواهد کاری برای مردم انجام دهد را ضد اسلامی می دانیم.اینکه کار کردن برای خدا را منافی کار برای خلق خدا می دانیم نتیجه خوبی ندارد.

وی افزود:افراط ما در همین جا است که به کسی که دل خلق خدا را می خواهد شاد کند می گوییم به جای خدا برای مردم کار انجام داده است. در حالی که در اسلام آمده است که ار طریق شاد کردن دل مردم،دل خدا را به دست آورید.در احادیث آمده است که اگر مسئولی بی آنکه به فکر مردم شب را صبح کند،مسلمان نیست.رابطه اخلاق و سیاست از همین جا شکل می گیرد.

غرویان با تاکید بر لزوم نگاه تکریم مدارانه ی سیاستمداران به مردم گفت:چندین سال پیش وقتی در یک فضای فکری دیگری از امروزم بودم،به عنوان سخنران پیش خطبه نماز جمعه تهران صحبت هایی را در باب ضرورت ولایت فقیه و ولایت مداری از دیدگاه امام خمینی(ره) انجام دادم.پس از من سخنرانی خطبه ها با آقای هاشمی رفسنجانی بود.وقتی از پشت تریبون پایین آمدم ایشان ضمن تاکیید حرف های من نکته ای را گوشزد کردند که من پس از تامل،سالها است که از آن استفاده می کنم.ایشان گفتند که با مردم به زبان تکریم و دوستی باید سخن گفت،نباید مردم احساس کنند که سیاستمدارانشان علیه آنان جبه گرفته اند،حضرت امام هیچ گاه با تندی بر مردم سخن نکی گفت.این صحبت ها نگاه من را تغییر داده است.چرا در سیاست با مردم قهر هستیم؟

همچنین در ادامه حجت الاسلام والمسلمین غرویان در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر اینکه چقدر در کشور به مردم توجه می شود گفت:آهنگ صدای دولت و شخص رئیس جمهور بر مبنای تکریم مردم است.ایشان از حق مردم دفاع می کنند.من در برابر کسانی که علیه او جبهه گرفته اند،می گویم مگر چند بار در تاریخ شیعه و طلبگی این فضا برای سخنرانی یک روحانی با لباس روحانیت پیش می آید؟باید از او حمایت کرد.او و دولتش بی توجه به مسائلی که در کشور پیش آمده بود سعی می کنند به خواست مردم توجه کنند.

وی ادامه داد:امید داریم که تصمیم گیران کشور زودتر موانع آزادی زندانی های بی محاکمه را بر طرف کنند.اراده هایی در این کار شکل گرفته و آقای رئیس جمهور نیز بر سر وعده خود به مردم خواهند ماند.

انتهای پیام

کد N522668

وبگردی