آفتاب

روحانی: برای تامین امنیت دریای خزر و سواحل آن نیاز به کشورهای خارجی نیست

روحانی: برای تامین امنیت دریای خزر و سواحل آن نیاز به کشورهای خارجی نیست

روحانی با بیان اینکه همه کشورهای ساحلی متحدند و خودشان قادر هستند امنیت این دریا و سواحل آن را تامین کنند، گفت: برای تامین امنیت دریای خزر و سواحل آن نیاز به کشورهای خارجی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در تله کنفرانس مطبوعاتی کشورهای ساحلی دریای خزر با بیان اینکه همه کشورها باید به کشور خودمان و منافع خودمان فکر کنیم و به قول معروف وطن پرستی خود را ثابت کنیم از آن طرف هم باید به منافع مشترک توجه داشته باشیم، اظهار کرد: باید به تعامل با یکدیگر فکر کنیم. چون در نهایت تعامل به نفع همه ملت‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه باید در بسیاری از زمینه‌ها از کار فردی یک کشور کم کم صرف نظر کنیم، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم منافع مشترک تعریف کنیم و همکاری های مشترک برای امروز و فردای دریای خزر داشته باشیم تا بسیاری از موارد را با مشارکت یکدیگر انجام دهیم.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: همکاری‌های مشترک می‌تواند پایدارتر باشد و رقابت سالمی به وجود آورد و اتحاد کشورها را تقویت کند.

روحانی با بیان اینکه همه کشورهای ساحلی متحدند و خودشان قادر هستند امنیت این دریا و سواحل را تامین کنند، گفت: برای تامین امنیت دریای خزر و سواحل آن نیاز به کشورهای خارجی نیست. هیچ کشور خارجی مجاز نیست نیروهای نظامی‌اش را در هر شرایطی به دریای خزر پا بگذارد.

رییس جمهور افزود: برگزاری نشست‌های کارشناسان و وزرا و در سطح سران می‌تواند به طور مستمر کمک کند تا به همه مقررات لازم برای زیست بهتر، همکاری بهتر و ثبات بیشتر در منطقه تلاش کنیم.

ادامه دارد

کد N522653

وبگردی