آفتاب
احمدزی:

هدف استراتژیک حکومت وحدت ملی تامین صلح پایدار افغانستان است

هدف استراتژیک حکومت وحدت ملی تامین صلح پایدار افغانستان است

رئیس جمهوری افغانستان هدف استراتژیک حکومت وحدت ملی را تامین صلح پایدار معرفی کرد و بر حل اختلافات سیاسی به شیوه ای دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، اشرف غنی احمدزی در مراسم تحلیف با حضور مهمانان داخلی و خارجی تاکید کرد که هدف استراتژیک حکومت وحدت ملی تامین صلح پایدار بوده و اختلافات سیاسی باید از طریق راه حل سیاسی حل شود.

وی با تاکید بر لزوم آغاز مذاکرات سیاسی با طالبان به منظور برقراری صلح و ثبات در افغانستان گفت با حکومت وحدت ملی به حکومت های موازی پایان می دهیم.

اشرف غنی احمدزی گفت: تمام ولایات افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار هستند و در این کشور شهروند درجه دو و سه وجود ندارد.

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به نقش جوانان در حکومت آتی افغانستان گفت: جوانان در حکومت وحدت ملی به صورت گسترده شرکت می کنند و هدف ما فقر زدایی و ایجاد کار برای همه مخصوصا جوانان و زنان است.

وی با بیان اینکه مصونیت بشری بدون توسعه اقتصادی و سیاسی در کشور به وجود نمی آید، تاکید کرد پول موجود در کشور باید به سرمایه تبدیل شود. بنابراین موانع سرمایه گذاری را کنار می زنیم و با رشوه دهنده و گیرنده برخورد قانونی می شود.

احمدزی با بیان اینکه مشکل موجود در افغانستان ریشه های فرامرزی دارد، گفت: ثبات کشورهای همسایه به کشور ما و همچنین به صورت متقابل به شکل زنجیری ارتباط دارد، بنابراین با کشورهای همسایه برای تامین صلح همکاری می کنیم.

رئیس جمهوری افغانستان افزود که هیچ دولتی حق دخالت در کشو همجوار خود را ندارد. اطمینان می دهم که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و از کشورهای همسایه نیز همین انتظار را داریم.

کد N522620

وبگردی