آفتاب

احداث اولین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در قزوین

احداث اولین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در قزوین

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخریه استان قزوین از افتتاح اولین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در آینده‌ای نزدیک در شهر الوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان یران (ایسنا)- منطقه قزوین، مصطفی نوروزی در جریان سفره یکروزه به شهرستان البرز و بازدید از روند پیشرفت فیزیکی اولین مرکز وقفی همودیالیز و درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی کشور و سایر پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: اولین مرکز همودیالیز موقوفه‌ی کشور در زمینی به مساحت 630 مترمربع، جنب درمانگاه موقوفه خزانه در شهر الوند ساخته می‌شود.

وی با اشاه به اینکه مرکز مذکور در بنایی بالغ بر 1200 مترمربع و در چهار طبقه احداث می‌شود، افزود: میزان هزینه برآورد شده برای ساخت این مرکز، دو میلیارد تومان تخمین زده شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از تیرماه سال‌جاری، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، این پروژه 20 ماهه به پایان می‌رسد.

وی با اعلام اینکه پروژه‌ی احداث اولین مرکز همودیالیز موقوفه خزانه تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: میزان هزینه‌ی برآورد و اعلام شده تنها برای احداث بنای آن است، برای تهیه‌ی تجهیزات نیز هزینه‌هایی برآورد شده است.

نوروزی در ادامه اضافه کرد: با توجه به افزایش بیماران کلیوی و لزوم خدمات‌دهی مناسب به این بیماران ساخت چنین مراکزی می‌تواند امری ضروری در ارائه‌ی خدمت به بیماران کلیوی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد در وقف موضوعی است که جدی گرفته نشده ولی در چند سال اخیر با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته و هم‌چنین افزودن معاونت اقتصادی امور موقوفه، مسئله درآمدزایی و استفاده از این منابع اقتصادی عظیم، جدی‌تر مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: موقوفات، در هر زمان و مکانی، تقریباً همه نیازهای جامعه را پوشش می‌دهد، به صورتی که در هر زمان، خلائی در بخشی از جامعه به وجود می‌آید، واقفان خیراندیش و آگاه در صدد پرکردن این خلا، موقوفات جدید را ساماندهی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N522556

وبگردی