آفتاب
زمانیان در گفتگو با مهر:

تخلفات گسترده در تعاونی های فامیلی مسکن مهر/ با پول مردم فرزندانشان را به خارج فرستادند

تخلفات گسترده در تعاونی های فامیلی مسکن مهر/ با پول مردم فرزندانشان را به خارج فرستادند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحویل پروژه های مسکن مهر در موعد مقرر از تخلفات گسترده تعاونی های فامیلی خبر داد و گفت: این افراد با پول مردم برای خودشان خانه و ماشین آنچنانی خریده اند و فرزندانشان را به خارج از کشور فرستاده اند. همین امر موجب عدم تحویل پروژه ها در موعد مقرر و افزایش هزینه اجرا گردیده است.

سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با انتقاد از عدم اجرای پروژه های مسکن مهر گفت: متاسفانه بر اقدامات تعاونی های مسکن مهر نظارت درستی وجود ندارد.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی تعاونی که که به صورت فامیلی هیات مدیره آنها تشکیل شده است از مردم برای اجرای پروژه های مسکن مهر پول دریافت کرده اند و هنوز پروژه ها اجرا نشده و سرنوشت پول مردم هم مشخص نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت های تعاونی قصد دارند که پروژه های مسکن مهر را به صورت نیمه کاره به مردم تحویل دهند این در حالی است که همه پول مورد قرارداد را به صورت کامل دریافت کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استانداران و فرمانداران باید به صورت جدی برای حل مشکلات مردم وارد شوند زیرا متقاضیان مسکن مهر از قشر مستضعف جامعه هستند و توانایی پرداخت پول بیشتر را ندارند.

زمانیان گفت: نظارت بر تعاونی های مسکن مهر در دولت قبل وجود نداشت و در دولت جدید نظارت ویژه ای بر اقدامات آنها صورت نمی گیرد.

وی افزود: در دولت قبل اعتماد بیش از اندازه، عدم نظارت دقیق و عدم قانونگذاری و برنامه ریزی برای نحوه تشکیل تعاونی ها موجب ایجاد مشکلاتی شد که در دولت جدید نیز اراده ای جدی برای حل این مشکلات و احقاق حقوق مردم وجود ندارد.

زمانیان با اشاره به تلاش تعاونی ها برای دریافت پول بیشتر از مردم گفت: متقاضیان مسکن مهر تا امروز تا حدود 50-60 میلیون پول به تعاونی ها پرداخت کرده اند. ارزش مسکن مهر با توجه به موقعیت مکانی آن بیشتر از 50 تا 60 میلیون نیست اما هنوز واحدهای مردم تحویل داده نمی شود و زمانی که افراد برای بررسی موضوع مراجعه می کنند در برخی موارد ، مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عدم تحویل پروزه های مسکن مهر پیش از افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: تعاونی ها در موعد مقرر خانه های مردم را تحویل ندادند و پول مردم را صرف خرید ماشین و منازل آنچنانی برای خود کرده و فرزندانشان را به خارج از کشور فرستاده اند.

زمانیان در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی تخلفات در تعاونی های مسکن مهر را پیگیری کرده و بر اجرای پروژه های مسکن مهر نظارت می کند.

 

کد N522511

وبگردی