آفتاب

استرالیا به دنبال پیوستن به ائتلاف ضد داعش

استرالیا به دنبال پیوستن به ائتلاف ضد داعش

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد، کانبرا طی روزهای آتی برای بررسی درخواست جداگانه با هدف حضور در اقدام نظامی در عراق آماده می‌شود.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در مصاحبه با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: استرالیا در حال بررسی وضعیت برای امضای توافقنامه برای حضور در یک اقدام نظامی در عراق و با توجه به چهارچوب قانونی برای انجام این ماموریت است و طی چند روز آینده این توافقنامه امضا می‌شود.

وزیر امور خارجه استرالیا ادامه داد، دولت کانبرا خودش را برای بررسی یک درخواست برای گسترش حضور استرالیا در عملیات نظامی در سوریه نیز آماده می‌کند اما در حال حاضر بر اقدام نظامی در عراق تمرکز دارد. وی ادامه داد: دولت آمریکا و عراق درخواستی را برای حضور در این عملیات نظامی و حمایت از اقداماتشان در عراق به ما ارائه کردند و ما در حال حاضر این مساله را بررسی می‌کنیم. سوریه مساله‌ای است که در آینده‌ای نزدیک در مورد آن دولت کانبرا به بررسی می‌پردازد و باید شرایط را مد نظر قرار دهد. بحث‌های مختلفی با کمیته امنیت ملی استرالیا درباره اقدام نظامی این کشور در سوریه صورت خواهد گرفت.

دولت استرالیا 600 نیروی دفاعی خود را در خاورمیانه و برای حضور در حملات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق مستقر کرده است و این افراد شامل نیروهای مسلح ویژه هستند که مشاوره‌های نظامی را به نیروهای امنیتی کرد و عراقی ارائه می‌دهند.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین گفت که با تونی ابوت،‌ نخست‌وزیر این کشور صبح یکشنبه گفت‌وگو داشته و انتظار دارد که کمیته امنیت ملی کابینه استرالیا طی چند روز آتی مساله استقرار نیروهای استرالیایی را در عراق بررسی کند.

وی ادامه داد: دولت بغداد با چالش‌هایی مواجه است چرا که هنوز وزرای کشور و دفاع خود را منصوب نکرده و ما خواهان تضمین یافتن در مورد این مساله هستیم که بتوانیم در چارچوب قانونی هر آنچه را که لازم است برای کمک به دولت بغداد و مقابله با گروه تروریستی داعش انجام دهیم.

این مقام مسئول دولت کانبرا همچنین گفت: وضعیت سوریه متفاوت است و ما نمی‌توانیم در حال حاضر درباره اقدامات نظامی در این کشور بحث کنیم. ما با دولت سوریه به هیچ وجه همکاری نخواهیم کرد.

52261

کد N522463

وبگردی