آفتاب

سفر ممنون به کابل؛ ایجاد فصل جدید در روابط افغانستان و پاکستان

سفر ممنون به کابل؛ ایجاد فصل جدید در روابط افغانستان و پاکستان

رسانه های خارجی، سفر رئیس جمهوری پاکستان به کابل برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری افغانستان را آغاز فصل جدید در روابط دو کشور توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیزنس رکوردر از سفر ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان به کابل برای شرکت در مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری افغانستان خبر داد که حاوی پیام حسن نیت بوده و به منظور ایجاد فصل جدید در روابط اسلام آباد-کابل انجام می شود.

عباس نویان سخنگوی رئیس جمهوری منتخب افغانستان نیز از تمایل اشرف غنی احمدزی و اعضای دولت وی برای داشتن روابط دوستانه با پاکستان و دیگر همسایگانش خبر داد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه گذشته در کنفرانس خبری با اشاره به چالشهای مشترک دو کشور بر لزوم حل مشکلات از طریق تعامل و همکاری با این چالشها تاکید کرد.

سفر ممنون به کابل درحالیست که افغانستان نگرانی خود را از حملات نظامیان پاکستان به خاک این کشور به طور رسمی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ابراز کرده است.

در همین رابطه ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه افغانستان تاکید کرده است که تداوم این حملات برای حکومت افغانستان پذیرفتنی نیست و پاکستان باید به موشک پراکنی خود به خاک افغانستان پایان دهد.

ضرار احمد عثمانی با تاکید بر لزوم گسترش روابط با پاکستان و مبارزه جدی با افراط گرایی در افغانستان ادامه‌ حملات پاکستان را غیرقابل قبول خواند.

وزیر امور خارجه افغانستان گفت: تعداد زیادی از کشورهای جهان در بیش از 10 سال گذشته به پروسه ایجاد صلح در افغانستان و مبارزه با افراطیون پیوستند که در این زمینه به نتایج ملموسی دست یافتیم.

بر اساس این گزارش نظامیان پاکستان از آغاز امسال تاکنون دو هزار و 314 موشک را به ولایت های ننگرهار، کنر و نورستان پرتاب کرده که در جریان آن 16 نفر از جمله چندین کودک و زن کشته و 83 فرد دیگر زخمی شده و دو هزار خانوار آواره شدند.

کد N522221

وبگردی