آفتاب
روسیه :

مقابله با داعش بیش از هر چیز نیازمند هماهنگی با عراق و سوریه است

مقابله با داعش بیش از هر چیز نیازمند هماهنگی با عراق و سوریه است

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که در مقابله با گروه داعش بیش از هر چیز باید با دولت های عراق و سوریه هماهنگی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه "کامرسانت" اظهار داشت: همکاری با دولت های سوریه و عراق برای مبارزه با گروه داعش یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: تروریسم به طور عموم در خاورمیانه یک تهدید برای همه و جامعه جهانی محسوب می شود و ما باید با تمامی شرکای خود برای مبارزه با تروریسم همکاری و هماهنگی داشته باشیم. این همکاری پیش از هر چیز باید با دولت های عراق و سوریه انجام شود.

بوگدانوف در پاسخ به این پرسش که آیا گروه داعش تهدیدی برای روسیه محسوب می شود گفت: اتباع 70 تا 80 کشور دنیا در گروه داعش عضو هستند و همه نگران این موضوع هستند که این افراد به عراق و سوریه می روند و پس از کسب مهارت و تجربه در اقدامات تروریستی به کشورهایشان بازمی گردند لذا این گروه یک تهدید مطلق برای امنیت ملی کشورشان محسوب می شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: اعضای گروه داعش دارای گذرنامه از جمله گذرنامه های غربی هستند و به طور راحت می توانند بدون بازرسی اضافی در سرتاسر جهان تردد کنند و این یک خطر واقعی محسوب می شود.

بوگدانوف در پاسخ به این پرسش که واکنش روسیه در صورت ورود آمریکا و هم پیمانان آن به عملیات زمینی علیه داعش چیست گفت: این سوال بسیار سختی است و در جای خود (هنگام ورود به عملیات زمینی) بحث و بررسی خواهد شد که چه کسی در آن شرکت می کند و چه اهدافی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: می توان همه این مسائل را در چارچوب شورای امنیت و بر اساس منشور سازمان ملل متحد بحث و بررسی کرد.

کد N522142

وبگردی