آفتاب
امیری در پاسخ به مهر:

تا دو هفته آینده وضعیت تشکیلات ندا مشخص می شود/ پایداری می تواند با نام حزب فعالیت کند

تا دو هفته آینده وضعیت تشکیلات ندا مشخص می شود/ پایداری می تواند با نام حزب فعالیت کند

سخنگوی وزارت کشور گفت: تا دو هفته آینده در کمیسیون احزاب وضعیت تشکیلات ندا برای گرفتن مجوز حزب مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم ختم والده آیت الله هاشمی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تشکیلات ندا برای اخذ مجوز گفت: ندا در دستور کار است انشاالله مدارکش تکمیل شود وضعیتش را بررسی می کنیم البته ممکن است از نظر آنها مدارک کامل باشد اما باید در وزارت کشور بررسی ها انجام شود و استعلام ها صورت بگیرد و با تکمیل شدن مدارک این را تا دو هفته آینده در دستور کار کمیسیون احزاب که به ریاست بنده برگزار می شود قرار می دهیم.

سخنگوی وزارت کشور درباره آخرین درخواست تشکل ها برای گرفتن مجوز در وزارت کشور گفت: هفته گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب برگزار شد و 35 مورد مطرح شد که پنج مورد آنها سیاسی و 30 مورد دیگر صنفی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری مجوز حزب را گرفته است گفت: در بررسی درخواست جبهه پایداری با اسم جبهه مخالفت شد چون در ادبیات سیاسی ایران به چند حزب جبهه می گویند ولی برای فعالیت با نام حزب مانعی ندارد.

امیری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا شما یکی از گزینه های معرفی شده برای معاونت سیاسی وزارت کشور هستید گفت: گزینه ها در حال بررسی هستند و اینکه آیا من جزو گزینه ها هستم را باید از وزیر کشور سوال کنید.

امیری همچنین درخصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را داشت اما شورای نگهبان اعلام کرد شرایط برگزاری انتخابات مهیا نشده است.

 

 

کد N522033

وبگردی