آفتاب

مطالبات زنان افغان از حكومت وحدت ملی افغانستان

مطالبات زنان افغان از حكومت وحدت ملی افغانستان

زنان افغانستان خواستار حضور گسترده خود در عرصه های مختلف جامعه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افغان نیوز، ماريا رهين استاد دانشگاه بلخ در اظهاراتی تاکید کرد از حكومت آينده افغانستان می خواهم كه مطابق قانون اساسی زمينه اشتغال زايی و حضور گسترده زنان و رقابت سالم با مردان را در عرصه علمی، سياسی و اجتماعی فراهم کند.

زنان بلخ نیز خواستار حضور گسترده خود در ساختار حكومت آينده وحدت ملی افغانستان شده و مشاركت زنان را در عرصه های سياسی، فرهنگی و اجتماعی كافي ندانسته و تاکید کردند از دولت آينده می خواهیم تا زمينه حضور پر رنگ زنان را در تمام عرصه های زندگی فراهم کند.

سيدمحمد يزدان پرست يكی از سخنگوهای مركز هماهنگی دانشجويان بلخ در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد انتظار ما از حكومت وحدت ملی اين است كه به نيازهای جوانان توجه جدی شده و زمينه آموزش های علمی این قشر در داخل كشور مهيا شود.

بر این اساس با پایان اختلاف نظرها ميان هر دو نامزد دور دوم انتخابات رياست جمهوری افغانستان و امضای توافق نامه مشترک درباره تشكيل دولت وحدت ملی، نرخ بسياری از اقلام و كالاهای مورد نیاز مردم در بلخ كاهش قابل ملاحظه اي یافته است.

اشرف غنی احمدزی همچنین امروز دوشنبه به همراه دو معاون خود به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کرد و در این مراسم حدود ۲۰۰ مهمان خارجی به همراه سران کشورهای منطقه و جهان دعوت شده اند. بر اساس توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان اشرف غنی احمد زی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی دولت آینده سوگند یاد می کند.

کد N522026

وبگردی