آفتاب

کره‌جنوبی: درها برای مذاکره با کره‌شمالی همچنان باز است

کره‌جنوبی: درها برای مذاکره با کره‌شمالی همچنان باز است

کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: درهای مذاکره با کره شمالی همواره به سوی این کشور باز است. سئول بار دیگر از پیونگ‌یانگ خواست تا برای از میان برداشتن اختلافات بر سر مسائل مختلف به میز مذاکره باز گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این درخواست از سوی کره‌جنوبی پس از آن مطرح شد که "جا سونگ تام" فرستاده کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد، احتمال اینکه دو کره در آینده‌آی نزدیک با یکدیگر گفت‌وگو کنند، وجود ندارد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در دولت سئول گفت: ما همواره شرایط را برای مذاکرات با کره شمالی داریم و بار دیگر از پیونگ یانگ می‌خواهیم تا به میز مذاکره بازگردد.

دولت سئول رسما ازکره شمالی خواسته تا پیشنهاد مذاکره را بپذیرد و سئول گمان می‌کند که هیچ راه دیگری برای میان صداقت و صمیمت خودش به پیونگ یانگ وجود ندارد.

دولت سئول درماه اوت سال جاری میلادی با هدف بهبود روابط با کره شمالی پیشنهاد مذاکرات در سطح مقام‌های ارشد این کشور را مطرح کرد اما دولت پیونگ یانگ تاکنون به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در پاسخ به سوالی درباره واکنش سئول به اظهارنظرهای پیونگ یانگ درباره خطابه پارک گئون‌های، رئیس جمهوری کره‌جنوبی خلع سلاح اتمی و بهبود اوضاع بشری در کره شمالی گفت: هیچ نیازی برای واکنش نشان دادن به این مسائل واظهارنظرها احساس نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N521981

وبگردی