آفتاب
عریقات اعلام کرد:

شورای امنیت 6 هفته دیگر به پیش‌نویس پایان اشغال‌گری‌های اسرائیل رای می‌دهد

شورای امنیت 6 هفته دیگر به پیش‌نویس پایان اشغال‌گری‌های اسرائیل رای می‌دهد

صائب عریقات در سخنانی اعلام کرد که رای گیری در شورای امنیت درخصوص پیش‌نویسی که برای پایان اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی است، ظرف کمتر از یک ماه و نیم دیگر صورت می‌گیرد. در همین حال، وزارت خارجه فلسطین واکنش آمریکا به اظهارات محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح و یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش اعلام کرد: رای گیری درخصوص طرح فلسطینی ارائه شده به شورای امنیت که جهت پایان دادن به اشغال‌گری‌ها است،‌ در یک سقف زمانی مشخص انجام می‌شود و این رای گیری در کم‌تر از یک ماه و نیم دیگر صورت می‌گیرد.

عریقات عنوان داشت: طرف فلسطینی مذاکرات و رایزنی‌هایی با طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و کشورهای دوست درخصوص این پیش‌نویس برگزار می‌کند.

وی افزود: این رایزنی‌ها با گروه عربی و جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی آغاز شده است و حدود دو تا سه هفته ادامه خواهد داشت که پس از آن، این پیش‌نویس برای رای گیری تقدیم می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه فلسطین اظهارات سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا را که در واکنش به سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد، حمایت مجدد آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی خواند.

وزارت خارجه فلسطین تاسف و نارضایتی خود را از اظهارات جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز و در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر نشان داد آمریکا خود را حامی اسرائیل می‌داند، هرچند اسرائیل که بر پایه اشغال‌گری‌ها بوجود آمده است، جنایات متعددی از جمله جنایات اخیر خود در غزه مرتکب شده باشد که برخی از این جنایت‌ها به گفته نهادهای بین‌المللی حامی حقوق بشر به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد.

در این بیانیه آمده است: صحبت‌های این مقام آمریکایی که در دفاع از جنایات اسرائیل مطرح شد، به جایگاه آمریکا در جهان لطمه وارد می‌کند و دیگر این کشور نمی‌تواند به عنوان ناظر بی‌طرفی برای برقراری روند صلح در جهان باقی بماند و این سخنان حاکی از برداشت نادرست و سریع از صحبت‌های محمود عباس است.

در همین راستا، صائب عریقات نیز اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را ناشایست، غیر مسئولانه و غیرقابل پذیرش خواند و آمریکا را به بازنگری در موضع‌گیری‌های خود، پیروی از قوانین بین‌المللی و تایید طرح فلسطینی- عربی که به شورای امنیت ارائه خواهد شد، دعوت کرد.

عریقات در ادامه تاکید کرد: محمود عباس در سخنانش در سازمان ملل نسل کشی صورت گرفته توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه را محکوم کرد، ما سعی می‌کنیم تمامی کسانی را که مرتکب این جنایات شده‌اند، مجازات کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی از مجازات فرار کند، چرا که این حق مردم فلسطین است.

وی در پایان گفت: سخنان محمود عباس از سوی تمامی اعضای سازمان ملل به جز اسرائیل و سخنگوی امور خارجه آمریکا مورد استقبال و تحسین قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N521940

وبگردی