آفتاب

پیش بینی عضو کمیسیون امنیت ملی از انتخابات مجلس: اصلاح طلبان شانس زیادی ندارند

پیش بینی عضو کمیسیون امنیت ملی از انتخابات مجلس: اصلاح طلبان شانس زیادی ندارند

پیش بینی انتخابات مجلس دهم کمی زود است ولی یکی از نمایندگان فعلی مجلس معتقد است «در انتخابات پارلمان رای به اشخاص است نه لیست ها.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین پیش بینی کرد: در انتخابات آتی مجلس باز هم اصلاح طلبان به وحدت کامل برای دریافت رای اکثریت مردم نخواهند رسید و به نظر می رسد تفاوت انتخابات دهم مجلس در رای مردم به اشخاص و نه لیست ها باشد.
محمد صالح جوکار در خصوص احتمال به وحدت رسیدن و پیروزی اصلاح طلبان در مجلس آینده گفت: بعید است که اصلاح طلبان برای این منظور به وحدت برسند زیرا در حوزه سطح بندی و درجه بندی، درجات متفاوتی دارند.
وی افزود:وقتی که قرائت های متفاوت در سطح جامعه و در نزد مردم نمود پیدا می کند این وحدت حاصل نخواهد شد و شاید به صورت ظاهری و سوری این کار انجام شود ولی به صورت ریشه ای به هیچ عنوان به این مساله دست پیدا نخواهند کرد.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اصلاح طلبان از طیف افراطی ترین تا کند ترین طبقه بندی می شوند،گفت: همین پراکندگی و تفاوت سطوح باعث می شود که دستیابی آن ها به وحدت بعید باشد.
وی ادامه داد: شاید افراد معتدلی نیز در بین این گروه وجود داشته باشند و یا جریاناتی که معتدل باشند به صحنه بیایند اما به علت احتمال ضعیف به وحدت رسیدن آن ها با جریانات افراطی اصلاح طلب، این گروه معتدل نیز کمترین اقبال مردمی را بدست خواهند آورد.
این نماینده مجلس نهم در مورد سرنوشت به وحدت رسیدن اصول گرایان برای انتخابات آتی مجلس با وجود تجارب ناموفق گذشته نیز گفت: در مورد اصول گرایان هم به همین شکل است. شاید اگر دربین اصول گرایان جریان دیگری رشد پیدا کند بتواند الگو هایی که به یکدیگر نزدیک هستند را ساماندهی کرده و یک مانیفستی ایجاد کند که که براساس آن مانیفست شاید بتوانند اقبال خوبی در میان مردم داشته باشند.
جوکار با تاکید بر این که مردم خودشان تصمیم می گیرند که چه کسی و چه طرز تفکری برای آنها می تواند موثر واقع شود تصریح کرد: به هر صورت نگاه مردم بر اساس مسایل کشور و منطقه ای که داریم بیشتر به این مطلب است که چه طور می شود کشور را در این شرایط نظام و انقلاب به سمتی سوق دادکه جایگاه عزتمندی انقلاب افزایش پیدا کند و در کنار آن نیز مشکلات اقتصادی کمتر شوند.
وی ادامه داد: من فکر می کنم که نگاه مردم مشخص می کند که چه کسی و یا چه جریانی به آن ها،کشور و انقلاب خدمت بهتر می کند و به همین دلیل هم کمتر موضوعات و گرایش های سیاسی درآن لحاظ می شود.
وی درخصوص شهرهای بزرگ و سرنوشت انتخابات در آن نیز گفت:البته شاید در شهر های بزرگ باز هم به صورت لیست بوده و تعداد کاندیدا هم زیاد باشند و شاید نیز مردم به لیست ها رای دهند، ولی در استان های کوچک و شهرستان ها من اینطور فکر نمی کنم.

/2727

کد N521938

وبگردی