آفتاب

بیش از 65 کشته و زخمی در حملات تروریستی علیه حوثی‌های یمن

بیش از 65 کشته و زخمی در حملات تروریستی علیه حوثی‌های یمن

یک عامل انتحاری با راندن ماشینی پر از مواد منفجره به سمت بیمارستانی که پایگاه جنبش حوثی‌های یمن بود، منجر به کشته‌ شدن دست‌کم 15 تن شد. هم‌زمان پنج تن دیگر نیز در تله شبه‌نظامیان در جنوب یمن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع شبه‌نظامی، قبیله‌ای و محلی گزارش دادند، عملیات انتحاری در شهر «مأرب» در شرق صنعا رخ داده و حمله شبه‌نظامیان در استان «البیضاء» صورت گرفته است. حوثی‌ها 21 سپتامبر پس از چهار روز درگیری با سربازان وفادار به حزب الاصلاح توانستند کنترل صنعاء را به دست گیرند.

حوثی‌ها پس از آن با وجود امضای توافقنامه‌ای با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن پایتخت را ترک نکردند. بی‌ثباتی در یمن به دلیل موقعیت این کشور در کنار عربستان و مسیرهای کشتیرانی در خلیج عدن موجب نگرانی آمریکا و متحدان عربی آن شده است.

شاهزاده سعود‌ الفیصل، وزیر خارجه عربستان در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل گفت: موقعیت کنونی یمن تهدیدی علیه امنیت بین‌المللی است.

در همین حال، گروه انصار الشریعه که شاخه‌ای از القاعده در شبه‌ جزیره عربستان است، با انتشار بیانیه‌ خود در توییتر اعلام کرد: ده‌ها تن از حوثی‌ها در یک عملیات شهادت‌طلبانه توسط انصار‌ الشریعه و با استفاده از تله انفجاری در مارب کشته و زخمی شدند.

این گروه اظهار کرد، هدف اصلی آن‌ها بیمارستان الجفرا که به پایگاهی برای عملیات حوثی‌ها در منطقه تبدیل شده،‌ بوده است. به گفته اهالی دست‌کم 15 تن در این حمله کشته و بیش از 50 تن مجروح شدند.

در حمله دیگر به گفته مقامات محلی، شبه‌نظامیان القاعده به یک ماشین که حوثی‌ها در آن بودند، یورش بردند و پنج تن از آن‌ها را کشتند، با این حال القاعده در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله شش تن را کشته است. حوثی‌ها تاکنون به این حملات و ادعاها واکنشی نشان نداده‌اند.

انصار الشریعه پیش از این حملات را علیه تاسیسات و غیرنظامیان آمریکا و دولت یمن انجام می‌داد اما این گروه پس از تصرف صنعاء به دست حوثی‌ها، حملات خود را معطوف به حوثی‌ها کرده است.

انتهای پیام

کد N521840

وبگردی