آفتاب

مقام آمریکایی: حملات هوایی علیه داعش یک جنگ عراق دیگر نیست

مقام آمریکایی: حملات هوایی علیه داعش یک جنگ عراق دیگر نیست

معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا شباهت‌ها میان عملیات نظامی کنونی علیه داعش و جنگ‌های طولانی مدت آمریکا در عراق و افغانستان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "تونی بلینکن"، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت: کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم، کاملا متفاوت است. ما ده‌ها هزار نیروی آمریکایی را به این مناطق اعزام نمی‌کنیم.

اوباما به عنوان یکی از منتقدان سرسخت جنگ دولت جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در عراق مدت‌ها تلاش کرده تا به جای شرکت در یک جنگ جدید، آمریکا را از درگیری‌ها در خاورمیانه بیرون بکشد. اما در اوایل اوت سال جاری میلادی اوباما دستور عملیات نظامی گسترده علیه شبه نظامیان داعش را صادر کرد.

مجری شبکه فاکس نیوز فیلمی را از سخنرانی اوباما در سازمان ملل در سال 2013 میلادی به بلینکن نشان داد که در آن اوباما گفته بود: القاعده از بنیاد نابود شده و این مساله حاکی از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه است.

مجری شبکه فاکس نیوز از بلینکن پرسید : آیا رئیس جمهور اشتباه کرد؟ بلینکن در پاسخ مدعی شد که رئیس جمهوری کاملا درست گفته و هسته القاعده از بین رفته است.

وی تاکید کرد: این بار مساله متفاوت این است که آمریکا در یک جنگ طولانی گرفتار نمی شود. این بار با اعزام صدها هزار نیروی آمریکایی به دام القاعده گرفتار نمی‌شویم. این دقیقا چیزی است که شبه نظامیان می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند ما را گرفتار کرده و دست و پای ما را ببندند.

انتهای پیام

کد N521839

وبگردی