آفتاب

تاکید پادشاه عربستان بر تبدیل شدن کشورش به یک جبهه علیه تروریسم

تاکید پادشاه عربستان بر تبدیل شدن کشورش به یک جبهه علیه تروریسم

در افتتاحیه پانزدهین کنفرانس مکه مکرمه، پادشاه عربستان گفت: کشور عربستان می‌تواند به یک جبهه متحد برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در تمامی سطوح و ابعاد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، مشعل بن عبدالله بن عبدالعزیز، شهردار مکه مکرمه امروز در افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس مکه که با شعار «فرهنگ اسلامی، اصیل و معاصر» برگزار شد، به نمایندگی از ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اعلام کرد: عربستان می‌تواند با همکاری علمای دینی، دستگاه‌های امنیتی و رسانه‌های خبری و فرهنگی از تفکرات منحرفی که می‌خواهند در این کشور پناهگاهی بیابند و شروع به تبلیغات کنند رهایی یابد و به یک جبهه متحد تبدیل شود که در تمامی سطوح و ابعاد به جنگ با تروریسم می‌رود.

پادشاه عربستان افزود: فرهنگ اسلامی، امت اسلامی را معرفی و تمدن آن را مشخص می‌کند. این فرهنگ دینی مشترک صدها میلیون مسلمان جهان را به هم مرتبط می‌کند و شایسته است که امت اسلامی با تمسک این فرهنگ از آن دفاع کنند و به تعهدات خود در زمینه همکاری‌های بین‌المللی پایبند باشند.

ملک عبدالله با تاکید بر توانایی عربستان در دستیابی به تعادل در پایبندی به فرهنگ اصیل و معاصر گفت: پایبندی به فرهنگ اصیل کشور و پیروی از آن همزمان با بهره‌مندی از فرهنگ معاصر و تمامی نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مفیدش که به دین و اخلاق آسیب نزند ممکن است. این همگامی آگاهانه نمی‌تواند بر هویت و رشد امت اسلامی و میراث گرانبهای آن تاثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام

کد N521838

وبگردی