آفتاب

آموزش حقوقی، مهمترین راهکار کاهش جرم

آموزش حقوقی، مهمترین راهکار کاهش جرم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: اگر بتوانیم در بین اقشار جامعه به خوبی مسائل حقوقی را نهادینه و آگاهی‌بخشی کنیم، قطعا بسیاری از جرائم کاهش می‌یابد.

جعفر دارابخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از جرائم و طرح دعاوی احتمالی در سه سال گذشته با همکاری رسانه‌ها، اداره کل ثبت اسناد و املاک، کانون سردفتران و دفتریاران استان و سایر دستگاه‌های اجرایی، اقدامات تأثیرگذاری انجام شده که نتیجه عملی و عینی آن افزایش ثبت معاملات و روابط حقوقی اشخاص بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندان در پیشگیری از وقع جرم بسیار تاثیرگذار است، افزود: در همین راستا تدوین و پخش نزدیک به 400 برنامه تلویزیونی، 600 برنامه رادیویی، 1000 متن حقوقی به صورت تیزر و زیرنویس، تهیه و تدوین و پخش 400 کپشن، نمایش تلویزیونی و رادیویی، ارسال بیش از سیزده میلیون پیامک و دو میلیون پیام صوتی برای مشترکین تلفن‌های ثابت و همچنین تهیه، چاپ و توزیع پانصد هزار برگه بروشور، پوستر و تراکت، کتاب و کتابچه انجام شده است.

داربخانی آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه‌های مختلف حقوقی را بسیار ضروری و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در بین اقشار جامعه به خوبی مسائل حقوقی را نهادینه و آگاهی‌بخشی کنیم قطعا بسیاری از جرائم کاهش پیدا می‌کند.

معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان ایلام اضافه کرد: با توجه به رشد صدرصدی ثبت معاملات در استان دعاوی حقوقی در دادگاه‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N521800

وبگردی