آفتاب

عصبانیت تل‌آویو از امارات و پاکستان

عصبانیت تل‌آویو از امارات و پاکستان

اسرائیلی‌ها فاش کردند که کشور امارات و پاکستان در شورای حقوق بشر به صورت آرام در صدد تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی و محاکمه این رژیم به خاطر جنایات جنگی‌اش در غزه هستند این در حالی است که تل‌آویو مراتب خشم خود را از این دو کشور اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری "العربیه"، رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات خود در هفته گذشته در ژنو پی برد که دولت امارات به دلیل جنایاتی که این رژیم در غزه مرتکب شده در محافل بین‌المللی در صدد مواخذه آن است و این موضوع باعث خشم تل‌آویو نسبت به ابوظبی و گروهی از کشورهای هم موضع امارات در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شده است.

روزنامه عبری "اسرائیل الیوم" فاش کرد که نمایندگان کشورهای پاکستان و امارات از شورای حقوق بشر خواستند جنگ اسرائیل را در غزه محکوم کند و آن را اقدامی غیراخلاقی توصیف کردند.

نمایندگان این دو کشور در مقابل سازمان ملل این جنگ را زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی دانسته‌اند و نه دفاع از خود آن گونه که اسرائیلی‌ها گمان می‌کنند و تلاش دارند آن را در جهان اشاعه دهند.

براساس این روزنامه عبری چاپ تل‌آویو، تلاش‌هایی که نمایندگان این دو کشور در شورای حقوق بشر در ژنو انجام دادند در نهایت به نکوهش شدید اسرائیل و محکومیت این رژیم از سوی 30 کشور جهان از جمله چین، ایرلند و ونزوئلا منجر شد.

این روزنامه، شورای حقوق بشر در ژنو را "میدان نفاق و غیرقابل اعتماد" توصیف کرد و با اشاره به اینکه این نگاه رهبران اسرائیل به این شورا است، نوشت: در حال حاضر تل‌آویو از مذاکرات هفته گذشته شورا و درخواست‌هایی که از سوی نمایندگان امارات و پاکستان مطرح شد، به شدت خشمگین است.

شورای حقوق بشر یک هیات بین‌المللی در داخل سازمان ملل متحد متشکل از 47 کشور عضو سازمان ملل است که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شده‌اند و این شورا در 15 مارس 2006 تاسیس شد و کار خود را براساس دستورالعمل‌ها و راهکارهای خاصی آغاز کرد. این ارگان دو مخبر در سازمان ملل و دو فرد با صلاحیت و پیگیر وضعیت حقوق بشر در جهان حضور دارد.

رژیم صهیونیستی جنگی طولانی و سخت را در ماه‌های ژوئیه و اوت گذشته در شهر غزه آغاز کرد که 51 روز طول کشید و در اثر آن بیش از 2000 فلسطینی که بیشترشان زنان و کودکان بودند، کشته شدند. این جنگ با میانجی‌گری مصر که به آتش بس طولانی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر شد به پایان رسید.

انتهای پیام

کد N521735

وبگردی