آفتاب

احمدزی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان سوگند خورد

احمدزی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان سوگند خورد

رئیس جمهور منتخب افغانستان به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری بی بی سی، اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور منتخب افغانستان امروز دوشنبه به همراه دو معاون خود به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کرد.

حامد کرزای پیش از اجرای مراسم سوگند رئیس جمهور منتخب ضمن ابراز خرسندی درباره انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز تاکید کرد مردم با حضور در انتخابات نشان دادند که خواهان صلح و ثبات در کشور بوده و امیدوارم که رهبری جدید صلح و ثبات در افغانستان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی پیشرفت اقتصادی، سیاسی و رفاهی را در گروی صلح امنیت افغانستان دانست و تاکید کرد اگر موانع خارجی بر سر راه برقراری صلح در کشور نبود، امروز افغانستان به مراتب پیشرفته تر بود.

رسانه های افغان نیز گزارش دادند که در متن این سوگندنامه آمده است: به نام خداوند بزرگ سوگند ياد می کنم که ضمن حمایت از دين مقدس اسلام، قانون اساسی وساير قوانين را رعايت می کنم. از استقلال حاکميت ملی و تماميت ارضی افغانستان حفاظت و حقوق و منافع مردم افغانستان را در نظر گرفته و برای سعادت و ترقی مردم افغانستان تلاش می کنم.

مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان امروز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد و در این مراسم حدود ۲۰۰ مهمان خارجی به همراه سران کشورهای منطقه و جهان دعوت شده اند. بر اساس توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان اشرف غنی احمد زی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی دولت آینده سوگند یاد می کند.

 

کد N521709

وبگردی