آفتاب

العربی: ارتش عراق قادر به درگیری‌های زمینی با داعش است/آماده تحرکات نظامی در لیبی هستیم

العربی: ارتش عراق قادر به درگیری‌های زمینی با داعش است/آماده تحرکات نظامی در لیبی هستیم

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه عراق در حال خارج شدن از بحران سیاسی خود است، گفت: ارتش عراق قادر به درگیری‌های زمینی علیه داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ با شبکه العربیه با بیان اینکه دولت جدید عراق قادر به مدیریت امور این کشور است، گفت: ارتش عراق قادر به جنگ زمینی با داعش است.

وی همچنین اعلام کرد که مداخله ترکیه و دیگر طرف‌ها در امور کشورهای عربی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: شورای امنیت همچنان ناتوان از برقراری آتش بس در سوریه است و این مساله بحران انسانی را که به شدت نگران کننده شده است، تشدید می‌کند.

العربی در خصوص بحران یمن نیز مدعی شد: اگر مداخله حوثی‌ها نبود یمن در مسیر درستی در حال حرکت بود اما اوضاع در یمن در حال حاضر بسیار نابسامان شده است.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن اعلام کرد.

وی در خصوص بحران لیبی نیز عنوان داشت: این مساله که نهادهای دولتی در لیبی وجود ندارند از مهمترین دلایل بحران لیبی است.

وی با بیان اینکه پارلمان منتخب در لیبی نهاد قانونی در این کشور است تاکید کرد که طرف‌های عربی آماده هستند تا دست به تحرکات نظامی در لیبی بزنند.

دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص مساله فلسطین نیز اظهار کرد که پس از توافق فلسطینی‌ها محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده تمام فلسطینی‌ها شده است.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا بیشترین کمک‌ها را برای غزه در کنفرانس بازسازی غزه که قرار است در قاهره برگزارشود به دست آوریم.

انتهای پیام

کد N521656

وبگردی