آفتاب
تحولات یمن/

تعهد رئیس جمهوری یمن به معرفی نخست وزیر طی 24 ساعت آتی

تعهد رئیس جمهوری یمن به معرفی نخست وزیر طی 24 ساعت آتی

منابع یمنی از بررسی سازوکار اجرای توافقنامه امنیتی یمن در نشستی از سوی ریاست جمهوری و سیاستمداران این کشور و همچنین تعهد عبدربه منصور هادی به معرفی نخست وزیر جدید طی 24 ساعت آینده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمنی "خبر"، "عبدربه منصورهادی" رئیس جمهوری یمن طی نشستی که یکشنبه شب با مشاوران خود و برخی از سیاستمداران برجسته یمن برگزار کرد متعهد شد که ظرف 28 ساعت از صبح روز یکشنبه نخست وزیر آتی این کشور را معرفی کند.

این در حالی است که "محمد محمد مطهر" معاون وزیر آموزش عالی یمن محتمل ترین گزینه برای تصدی پست نخست وزیری این کشور محسوب می شود.

از سوی دیگر منابع امنیتی در استان بیضاء اعلام کردند که در جریان حمله مسلحانه تروریستهای القاعده به یک خودرو شخصی، پنج غیر نظامی از جمله یک کودک کشته شدند.

از سوی دیگر منابع یمنی از نشست دیگری میان هادی و سیاستمداران یمن از جمله "صالح الصناد" مشاور رئیس جمهوری یمن به نمایندگی از حوثیها برای بررسی سازوکار اجرای توافقنامه امنیتی که اخیرا میان انصارالله و ریاست جمهوری یمن به امضا رسید خبر دادند.

 در این توافقنامه که پیوست توافقنامه اصلی میان ریاست جمهوری و انصاراله است و چند روز پس از انعقاد آن به امضا رسید، بر از بین رفتن زمینه های چالشهای سیاسی و لزوم گسترش اختیارات دولت در همه مناطق یمن تاکید شده است.

 

کد N521599

وبگردی