آفتاب

تاکید عمران خان بر ادامه فشارها برای برکناری نواز شریف

تاکید عمران خان بر ادامه فشارها برای برکناری نواز شریف

رهبر اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان در حالی کمپینی را برای مجبور کردن نخست وزیر این کشور برای کناره‌گیری از سمتش به راه انداخته که ده‌ها هزار نفر نیز از تغییر در کشور حمایت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان در جمع 100 هزار تن از معترضان در لاهور، پایتخت فرهنگی پاکستان گفت: نواز شریف، نخست وزیر پاکستان همزمان با تلاش‌های من در بیدار کردن مردم کشور و سازماندهی راهپیمایی اعتراضی در استعفا و کناره گیری از سمتش عجله کند. من از ساکنان لاهور به خاطر حمایت بی‌دریغشان بسیار متشکرم. لاهوری‌ها من را تنها نگذاشتند. من نیز همواره در کنار آن‌ها می‌مانم و تا زمانی که نواز شریف استعفا ندهد، به فعالیتم ادامه خواهم داد.

پاکستان از اوت سال جاری میلادی و زمانی که اعتراضاتی به رهبری عمران خان و طاهر القدری، روحانی مخالف دولت اسلام آباد شکل گرفت، در ناآرامی‌ به سر می‌برد.

این دو رهبر اپوزیسیون انتخاب نواز شریف را با تقلب همراه می‌دانند و وی را عامل فساد در سراسر کشور معرفی کرده‌اند و خواستار استعفای بی‌قید و شرط شریف هستند اما نواز شریف که از حمایت پارلمان برخوردار است از این کار امتناع میکند و تا کنون چندین بار خواستار مذاکره با دو مخالف سر سخت خود شده که نتیجه‌ای در پی نداشته است.

از طرفی، ارتش پاکستان از دخالت در امور مدنی امتناع کرده و می‌گوید: این اوضاع عادی است اوضاع ناآرام در پاکستان باعث شده تا قدرت‌های منطقه نگران افزایش بحران و ناآرامی های سیاسی در کشوری شود که با افغانستان درگیر جنگ و اغتشاش هم مرز است.

انتهای پیام

کد N521531

وبگردی