آفتاب

سالوا کر: به برقراری صلح در سودان‌جنوبی متعهدم

سالوا کر: به برقراری صلح در سودان‌جنوبی متعهدم

رییس‌جمهوری سودان جنوبی بر اراده خود برای برقراری صلح و آبادانی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سالوا کر، رییس‌جمهوری سودان جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، متعهد است که با جامعه بین‌المللی برای برقراری صلح، امنیت و آبادانی در سودان جنوبی همکاری داشته باشد.

وی در ادامه از جامعه بین‌المللی به خاطر حمایت و کمک‌رسانی به این کشور قدردانی کرد.

سالو اکر همچنین از کشورهایی که در فرآیند ایجاد صلح و حل و فصل مناقشات در کشورش نقش داشته‌اند، تشکر کرد و افزود: دولت و مردم سودان جنوبی این فرصت را مغتنم می‌شمارند تا از سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و جامعه بین‌المللی برای اقداماتشان در راستای بازگرداندن صلح و ثبات به این کشور قدردانی کنند.

رییس‌جمهوری سودان جنوبی همچنین از سازمان ملل و سران کشورها خواست از طرح‌های مشوق صلح در جهان و به ویژه در خاورمیانه، سومالی، مالی، کنگو و سودان جنوبی حمایت کنند.

سالوا کر تصریح کرد: ما وظایفی اخلاقی و حقوقی برای مقابله با چالش‌های جهان امروز داریم و لازم است با اتحاد و یکپارچگی برای ارتقای امنیت جهانی که به نفع کشورهای ماست اقدام کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است به دنبال یافتن راهکارها و ابزارهایی برای پایان دادن به مناقشات باشیم تا مردم زندگی توام با صلح داشته باشند و از حقوق‌شان بهره‌مند گردند.

انتهای پیام

کد N521257

وبگردی