آفتاب
دبیر کمیسیون چشم انداز نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

ضرورت افزایش اختیارات استانداران در استان‌ها

ضرورت افزایش اختیارات استانداران در استان‌ها

دبیر کمیسیون چشم انداز نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش اختیارات استانداران در استان‌ها را از ضرورت‌های پیشرفت استان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه همدان، محمد ابراهیم مداحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در 19 استان با فعالان اقتصادی جلسات مختلفی برگزار کردیم که در این راستا 80 قانون و دستورالعملی که مانع رشد اقتصاد بود و به نوعی مزاحمت ایجاد می‌کرد، اصلاح شد.

وی با بیان این‌که «عمدتا در سه حوزه بیمه، بانک و دارایی قوانین احصاء شده است»، تصریح کرد: بخشی از قوانین مانع رشد اقتصاد به مباحث اجرایی مربوط می‌شود به طوری‌که نگاه نمایندگان به این قوانین بخشی نگری بوده و موجب می‌شود از حالت متمرکز خارج شود.

وی «تولید دانه‌های روغنی در دشت مغان و استفاده از آن در کارخانجات اصفهان» را نامناسب دانست و گفت: باید شرایط تولید و استفاده از تمام محصولات و زمینه‌های رشد اقتصادی یکجا فراهم شود.

دبیر کمیسیون چشم انداز نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هنگامی که واحد تولیدی تعطیل می‌شود باید به دنبال رفع مشکلات فرهنگی و حقوقی آن مجموعه بود به طوریکه تاکنون بسیاری از این مسائل رفع شده است. مقام استانداران بسیار بالاست اما باید به حوزه اختیارات آن‌ها افزوده شود به گونه‌ای که گاهی وزیر طرحی را مصوب می‌کند اما استاندار بسته به شرایط استان می‌تواند از طرح مورد نظر صرف نظر کند.

وی از عدم وجود کامل اختیارات استانداران اظهار تاسف کرد و گفت: در دولت گذشته استانداران اختیاراتشان افزایش یافت که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

دبیر کمیسیون چشم‌انداز نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت باید بحث‌های اساسی در بخش غیردولتی را افزایش دهد اما در بخش دولتی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها محدود است.

انتهای پیام

کد N521127

وبگردی