آفتاب

انتقاد هاشمی رفسنجانی از سیاست های کاخ سفید: شر داعش جز با چاره‌اندیشی ایران حل نمی‌شود

انتقاد هاشمی رفسنجانی از سیاست های کاخ سفید: شر داعش جز با چاره‌اندیشی ایران حل نمی‌شود

ایسنا نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح مقاطع مختلف جنگ تحمیلی گفت: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در سراسر تاریخ جنگ‌های جهان به لحاظ حماسه آفرینی‌های رزمندگان غیور اسلام، بی‌نظیر و ناگفته‌های این جنگ در ابعاد مختلف بسیار زیاد است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اولین همایش ملی دانشگاه و دفاع مقدس که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)شهرری برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل و ابراز امیدواری از ادامه برگزاری چنین همایش‌هایی، اظهار کرد: امام(ره) بنیانگذار عمیق‌ترین انقلاب تاریخ ایران هستند و الان که در صبح سعادتیم، باید منتظر آثار و برکات عظیم این انقلاب باشیم.

وی ادامه داد: دشمن در شرایطی تصمیم به حمله نظامی به ایران را گرفت که انقلاب اسلامی آماده جنگ نبود، ارتش در حال تصفیه بود و سپاه هم هنوز شکل نگرفته بود و همه جای کشور مملو از نیروهای مسلح ضد انقلاب بود.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که «شرق، غرب و ارتجاع منطقه با تمام امکانات و تجهیزات نظامی، صدام فرصت‌طلب و انحصارگر را اجیر کردند تا علیه ایران وارد جنگ نظامی شود» تصریح کرد: آن‌ها با طراحی و برنامه‌ریزی حساب شده وارد شدند و با توجه به مشکلات داخلی ایران فکر می‌کردند ظرف یک هفته خوزستان و سپس تهران را تصرف می‌کنند، اما از وجود نیروهای انقلابی، مخلص، ایثارگر و معتقد و مردم غیور در کشور غافل بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش تأثیرگذار نیروهای مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، گفت: اگر نیروهای مردمی به صورت خودش و به سرعت وارد عرصه‌ی دفاع از انقلاب نمی‌شدند، قطعاً در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و پس از آن در دفاع مقدس به پیروزی‌های مشعشع نمی‌رسیدیم.

وی با اشاره به اهمیت اتفاقات خرمشهر در دو مقطع سقوط و آزادی و نقش مردم تصریح کرد: این مردم بودند که ارتش عراق را یک ماه پشت دروازه‌های شهر نگه داشتند و مانع از ورود آن‌ها به شهر شدند و در حماسه آزادسازی نیز، از جان خود مایه گذاشتند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس تلاش مخلصانه، ایثارگرانه و داوطلبانه مردم در کنار رهبری هوشمندانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) را رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دانست و افزود: اگر دشمن متوجه چنین موضوعی شده بود، هرگز وارد جنگ با ایران نمی‌شد.

هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که «ایران در سازمان مللی که تمامی اعضایش حامی صدام بودند و قدرت‌ها علیه جمهوری اسلامی وارد جنگ شدند، مظلوم شناخته و عراق تجاوزگر معرفی شد» تأکید کرد: ایران پیروز واقعی جنگ است، چرا که می‌بینیم صدام و حزب بعث از بین رفتند و منافقان ذلیلانه، با خبرفروشی و جاسوسی زندگی خود را تأمین می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به آثار مثبت جنگ تحمیلی در کشور پرداخت و افزود: جنگ در ایران در کنار همه خرابی‌ها، خسارات و هزینه‌های هنگفت، آثار و برکات مثبتی از خود برجای گذاشت که نمونه بارز و مصداق روشن آن پرورش صدها انسان خداشناس، متعهد و عالم است که از شهیدان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها درس فداکاری، گذشت و ایثار می‌آموزند.

جانشینی فرمانده کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس به صنایع پیشرفته ایران در موشک‌سازی اشاره و تصریح کرد: رژیم پهلوی با اسرائیل قراردادی به منظور ساخت کارخانه موشک‌سازی در سیرجان به امضاء رسانده بود که با سقوط رژیم پهلوی آن قرارداد از اعتبار ساقط شد و در دوران جنگ با همت و تلاش جهادگران، ارتش و سپاه پاسداران، اولین موشک دوربرد ساخته شد که بسیار مورد استفاده قرار گرفت و مقدمات پیشرفت کشور در این زمینه را فراهم ساخت.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت آشنا شدن نسل جوان با رمز و راز دفاع مقدس، ارائه طرح تدریس درس اختیاری آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی را طرح ماندگار و ارزنده سردار شهید حاج احمد سوداگر خواند و گفت: پس از موفقیت و استقبال از این درس در دانشگاه آزاد اسلامی و طرح آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، این واحد درسی اختیاری در دانشگاه‌های دیگر نیز ارائه شد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ابعاد ناشناخته جنگ تحمیلی باید فصل بندی و مانند علوم دیگر تدریس شود.

وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به قدرت و جایگاه ایران در آرامش و ثبات منطقه و انتقاد از حملات هوایی نیروهای ائتلاف که بی‌اثر خواهد بود، گفت: همه می‌دانند که شرّ داعش جز با کمک و چاره‌اندیشی ایران از بین نخواهد رفت، همان‌طور که سدّ موصل توسط ایرانی‌ها آزاد شد و با اشاره ایران حوادث اخیر عراق در مسیر درست قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی در پایان از تمامی خانواده‌های شهدا، آزادگان، ایثارگران، جاویدالاثرها و سنگرسازان تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور آنان عطر جهاد و شهادت را در جامعه می‌پراکند.

در ابتدای این مراسم، دکتر سید فرج‌الله موسوی، سرپرست واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری دکتر عبدالله جاسبی، رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بیان مطالبی درباره دانشگاه و دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و نقش آن پرداختند.

 

23503

کد N521125

وبگردی