آفتاب

کشته شدن یک عربستانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور

کشته شدن یک عربستانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور

دیدبان حقوق بشر عربستان اعلام کرد که یک شهروند عربستانی که در هنگام اعتراضات مسالمت‌آمیز به ضرب گلوله نیروهای این کشور زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، علی الدبیسی، رئیس دیدبان حقوق بشر عربستان که مقر آن در برلین است اعلام کرد که اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد باسم القدیحی یک شهروند عربستانی که به ضرب گلوله نیروهای عربستانی در القطیف در شرق این کشور زخمی شده بود بر اثر شدت جراحت‌ها جان خود را از دست داده است.

الدبیسی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی عربستان در جریان اعتراضات به شدت به خشونت متوسل شده و در موارد بسیاری از گلوله‌های جنگی استفاده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عربستان همچنین در سایه دستورات وزارت کشور کنونی به دلیل اقداماتشان مجازات نمی‌شوند و ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد وزیر کشور سابق عربستان نیز دستور به کارگیری از خشونت بیش از حد علیه تظاهرکنندگان را داده بود.

الدبیسی اظهار کرد: دولت عربستان همچنین تمایل ندارد عرصه را برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز باز بگذارد و این کشور وجهه شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز را خراب کرده و آن‌ها را تروریسم معرفی می‌کند.

باسم القدیحی پس از اصابت گلوله به وی راهی بیمارستان شد اما مسئولان عربستانی وی را بازداشت کردند و پس از مدتی مقامات این کشور به خانواده وی اعلام کردند که او بر اثر شدت جراحت‌ها جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام

کد N521080

وبگردی