آفتاب

چین: با هر رفتار غیرقانونی در هنگ‌کنگ مخالفیم/ رایزنی‌های تازه درباره اصلاحات انتخاباتی

چین: با هر رفتار غیرقانونی در هنگ‌کنگ مخالفیم/ رایزنی‌های تازه درباره اصلاحات انتخاباتی

همزمان با آمادگی فعالان حامی دموکراسی هنگ کنگ برای مقابله با ماموران پلیس به منظور تحقق خواسته‌هایشان برای آزادی‌های سیاسی بیشتر در این دولت شهر، چین امروز (یکشنبه) تاکید کرد: با هرنوع رفتار غیرقانونی در هنگ کنگ که باعث متزلزل شدن ثبات اجتماعی شود، مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر امور ماکائو و هنگ کنگ در چین گفت: دولت مرکزی از شیوه رسیدگی قانونی دولت هنگ کنگ به این مساله کاملا حمایت می‌کند.

درگیری‌های خشونت آمیز میان پلیس ضد شورش هنگ کنگ و دانشجویان، ده‌ها هزار تن از حامیان جنبش‌ حامی دموکراسی دراین دولت شهر را تحریک کرده و باعث آغاز برنامه فلج کردن فعالیت‌ها در قلب این مرکز تجاری آسیا در اوایل امروز شد.

در همین حال لئونگ چان یینگ، رهبر هنگ کنگ گفت، به دنبال درگیری‌های خشونت آمیز میان ماموران پلیس و فعالان حامی دموکراسی که خواستار آزادی‌های بیشتر هستند، دولت به زودی دور تازه‌ای از رایزنی‌های اصلاحات انتخاباتی را آغاز می‌کند.

این اظهارات لئونگ چان یینگ همزمان با آن منتشر شد که پلیس برای مسدود کردن راه هزاران معترض حامی دموکراسی در اطراف ساختمان دولت سنگربندی کرد. وی چارچوب زمانی را بریا این رایزنی ها مشخص نکرد.

از زمان اعتراضات دانشجویان برای دموکراسی بیشتر، این نخستین سخنرانی وی خطاب به معترضان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N520954

وبگردی