آفتاب

پیونگ یانگ شورای امنیت را به داشتن رویکرد دوگانه متهم کرد

پیونگ یانگ شورای امنیت را به داشتن رویکرد دوگانه متهم کرد

طرح اتهامات جدید علیه رئیس‌ جمهوری کره جنوبی و انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل از سوی کره شمالی از جمله تحولات مهم شبه جزیره کره به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای پارک گئون های رئیس‌ جمهوری کره جنوبی را عامل اصلی تخریب روابط دو کره و عامل بی‌ اعتمادی و تقابل دو کشور معرفی کرد و اظهارات رئیس‌ جمهوری کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل را درباره تخریب آخرین دیوار حائل جهان در شبه‌ جزیره کره تحریک‌ آمیز خواند.

وی ضمن رد درخواست پارک برای توقف برنامه تسلیحات هسته ای و بهبود وضعیت حقوق بشری بر عزم کشورش برای توسعه برنامه هسته ای پیونگ یانگ تاکید و مخالفت خود را با قطعنامه های تصویب شده سازمان ملل اعلام کرد.

خبر دیگر اینکه وانگ یی وزیر خارجه چین نیز در اظهاراتی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به آغاز مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ ای کره شمالی در روز دوشنبه بر لزوم انجام اقدامات قاطع جامعه جهانی به منظور پیشبرد توسعه مشترک بشری تاکید کرد.

وزیر خارجه چین همچنین با تاکید بر لزوم افزایش تلاشها برای حل برنامه اتمی شبه جزیره کره مذاکرات شش جانبه را تنها راه معتبر و موثر برای حل این برنامه پیونگ یانگ معرفی کرد.

"ری‌ سو یانگ" وزیر خارجه کره‌ شمالی نیز ضمن انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل از نشست های این نهاد بین المللی به عنوان نشست دروغ‌ ها و معیارهای دوگانه یاد کرد و خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان مل شد.

وی همچنین شورای امنیت را به چشم‌ پوشی از کشتار غیرنظامیان غزه در حملات رژیم صهیونیستی متهم کرد و گفت این نهاد بین المللی، سوریه را به خاطر مبارزه برای خاک خود محکوم می کند.

ری‌ سو یانگ در ادامه به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی و امتناع شورای امنیت از رسیدگی به درخواست پیونگ‌ یانگ برای تعلیق این رزمایش ها پرداخت و گفت سیاست‌ های خصمانه آمریکا باعث شده تا پیونگ‌ یانگ مصمم به ایجاد و توسعه تسلیحات اتمی‌ خود شود.

کد N520791

وبگردی