آفتاب

درخواست لبنان از ایران

درخواست لبنان از ایران

نخست‌وزیر لبنان از ایران خواست تا به این کشور در مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تمام سلام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه الحیات چاپ لندن با اشاره به دیدارهایش با مقامات کشورهای مختلف گفت که طی دیدار با روسای کشورها و نمایندگان آنها در نیویورک از جمله روسای فرانسه، ایران و واتیکان از آنها خواسته است تا به لبنان در مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک کنند.

وی تصریح کرد که طی دیدارش با حسن روحانی، رییس جمهور ایران نیز از او این درخواست را داشته است چرا که خالی بودن کرسی ریاست جمهوری و باقی ماندن اوضاع به همین منوال، کشور را تضعیف می‌کند.

وی با بیان اینکه درخواستی از رییس جمهور ایران برای انجام تلاش در این زمینه با حزب الله و نبیه بری، رییس مجلس لبنان نداشته است ، بیان کرد که در این مساله وارد نشده است اما در حد ضرورت وضعیت کلی را تشریح کرده است تا ایران به حمایت‌های سازنده و مثبتش در لبنان ادامه دهد و در کنار همه لبنانی‌ها باشد نه یک گروه خاص از آنها.

سلام در ادامه به جزییات بیشتری از دیدارش با روحانی اشاره کرد و افزود که در این دیدار مساله تعهد حزب الله به در پیش گرفتن سیاست بی‌طرفی در قبال جنگ داخلی در سوریه مطرح نشد بلکه آنچه مطرح شد مسایلی بودند که می‌توانستند در راستای حمایت از لبنان مفید باشند. اما مساله سیاست بی‌طرفی، موضع‌گیری است که اتخاذ شده و ما آن را پیگیری می‌کنیم اما بین آنچه که ما اعلام می‌کنیم و آنچه که بر آن تکیه داریم و بین اجرا هم‌چنان فاصله‌ای وجود دارد که سعی می‌کنیم آن را کم کنیم.

وی ادامه داد: از روحانی شنیدم که تهران خواهان وحدت ملی لبنان در مقابله با خطرات و حوادث در این مرحله است.

انتهای پیام

کد N520785

وبگردی