آفتاب
رییس دادگستری کرمان عنوان کرد

برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی، مهمترین اولویت دستگاه قضایی

برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی، مهمترین اولویت دستگاه قضایی

رییس کل دادگستری استان کرمان تلاش در جهت افزایش سرعت دادرسی، اجرای سریع و به موقع احکام قضایی، برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان کرمان در دوره مدیریتی جدید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، یدالله موحد، اظهار کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور در حوزه عدالت و امنیت با فرصت‌ها و چالش های پیچیده خاصی مواجه است.

وی افزود: بهره‌گیری از این فرصت‌ها و مدیریت چالش‌های استان خصوصاً در حوزه عدالت مستلزم شناخت و درک صحیح از ظرفیت ها و تهدیدات و برنامه ریزی متناسب با اقتضائات است.

این مسئول عالی قضایی استان کرمان تصریح کرد: به طور قطع این برنامه ریزی و اقدامات در چارچوب راهبردها و منویات مقام معظم رهبری و انتظارات و مطالبات جامعه از دستگاه قضایی خواهد بود و ریاست قوه قضائیه همواره بر این امر مهم تاکید کرده‌اند که با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف عالیه و سیاست‌های کلان قوه قضائیه در قالب برنامه‌ریزی‌های مناسب تلاش شود.

موحد بیان کرد: بر همین اساس مدیریت جدید دادگستری استان کرمان تلاش خود را با اتکال به الطاف الهی و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و همچنین با اتکا به توانایی‌های قضات و کارکنان و بهره‌گیری از سایر امکانات استان و جلب حمایت ها و مساعدت های مدیران عالی قوه قضائیه برای دستیابی به اهداف قوه قضائیه انجام می‌دهد.

رییس کل دادگستری کرمان افزود: اولویت کاری دادگستری استان در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با پیشگیری از جرم و دعاوی حقوقی، کاهش ورودی و مراجعات به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت نهادهای شبه قضائی و سایر نهادهای مدنی و اجتماعی، سرعت و دقت در رسیدگی ها و اتخاذ تصمیمات و صدور آراء متقن و اجرای به موقع و مناسب احکام قضایی و کاهش جدی موجودی پرونده‌ها است.

وی بیان کرد: جلوگیری از انباشت دعاوی و پرونده ها در مراجع قضایی، تقویت ساختارهای نظارتی و ارتقاء سلامت نظام قضایی استان و رضایتمندی عمومی و کارآمدی و اثربخشی تصمیمات قضائی، توجه جدی به صیانت از استقلال قضائی و در عین حال همکاری و همراهی قانونمند با سایر ارکان و بخش های حاکمیتی نظام به گونه ای که در اوامر مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد تبیین شده است در اولویت برنامه های اجرایی ماست.

موحد افزود: دفاع از منافع عامه و مصالح عمومی و تلاش برای رفع موانع رشد و توسعه استان و حمایت قضایی از سرمایه گذاری از اهم اهداف و موضوعات برای برنامه ریزی تلقی خواهند شد و در کنار آن مقابله جدی با فساد اقتصادی برای دفاع از سرمایه گذاری سالم و مطلوب با عنایت ویژه ریاست محترم قوه قضائیه و اقدامات حمایتی معظم له شرط لازم برای نیل به این اهداف است.

انتهای پیام

کد N520783

وبگردی