آفتاب
مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت مطرح کرد

تغییر شیوه بازاریابی در صنعت نفت در برنامه ششم

تغییر شیوه بازاریابی در صنعت نفت در برنامه ششم

مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفت: در برنامه ششم توسعه کارگروهی متشکل از نمایندگانی از معاونت بین الملل وزارت نفت، مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی صادرات گاز و دیگر بخشهای مرتبط با فروش نفت و فرآورده های نفتی و در صورت نیاز، نمایندگانی از وزارت امور خارجه نیز مسائل مربوط به فروش نفت را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سعید قوام پور بر ضرورت توسعه بخش بازاریابی صنعت نفت تاکید و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، وجهه بین المللی وزارت نفت تقویت می شود و به این منظور، فرایند شناسایی پتانسیلهای بازاریابی و تربیت بازاریابان حرفه‌ای در صنعت نفت آغاز شده است.

وی به اهداف وزارت نفت در قالب برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف مدنظر، تقویت بخش بازاریابی صنعت نفت است که به این منظور، در برنامه ششم، همه مسائل مربوط به امور تجارت و بین الملل وزارت نفت در قالب کارگروهی پیگیری خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان این که در این زمینه دوره های تخصصی آموزشی برای تعدادی از کارکنان مدیریت برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت برگزار شده است، اظهار کرد: روند استعدادیابی با جدیت ادامه می یابد و حتی در صورت نیاز، امکان جذب بازاریابان حرفه ای از خارج از کشور نیز وجود دارد.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت، پیش از این نیز درباره اهمیت بازاریابی و مدیریت استراتژیک صنعت نفت اعلام کرده بود: طی ١٠ سال اخیر توجه به مباحث استراتژیک آنطور که باید در صنعت نفت مدنظر واقع نشد، چراکه دنیا به نفت ایران نیاز داشت.

به گفته وی، این درحالی است که هم اکنون با توجه به شرایط تحریمی ایران و رقابتی شدن هر چه بیشتر بازار، نیاز به تحلیگر و استراتژیست بیشتر است و همسو با این شرایط، تلاش می شود تحلیل‌گر و استراتژیست نفتی تربیت شود.

انتهای پیام

کد N520743

وبگردی