آفتاب
دی سایت :

اروپا مانند گذشته از اقدامات آمریکا حمایت نمی کند

اروپا مانند گذشته از اقدامات آمریکا حمایت نمی کند

مجله آلمانی دی سایت در شماره امروز خود نوشت : چشم انداز اقدامات آمریکا در عراق و سوریه نشان می دهد که اروپایی ها مانند گذشته از اقدامات واشنگتن حمایت نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آلمانی دی سایت در ادامه یادداشت امروز خود آورده است: حملات آمریکا  علیه داعش تنها علیه این گروه صورت نمی گیرد، ضمن اینکه اقدامات آمریکایی ها و کشورهایی که واشنگتن را همراهی می کنند به بدتر شدن اوضاع آوارگان سوری منجر خواهد شد.

دی سایت با اشاره به اینکه با حملات آمریکا علیه داعش، مقابله با این گروه وارد مرحله جدیدی شده است، نوشت: آمریکا نخست محل استقرار آنها در سوریه را مورد هدف حمله قرار داده است. باراک اوباما پیش از این اعلام کرده بود که حملاتی که از اوایل سپتامبر در عراق شروع شده به کشور همسایه یعنی عراق می کشاند که در نهایت حرف خود را عملی کرد.

بنابر اعلام سخنگوی پنتاگون هر روزه در حملاتی که آمریکا در سوریه انجام می دهد کشورهای عربستان، اردن، بحرین، قطر و امارات متحده این کشور را همراهی می کنند.

با این وجود کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره همراهی نظامی خود با آمریکا سکوت کرده  و فقط اردن به صورت رسمی اعلام کرده که با جنگنده های خود، مواضع داعش را در مرزهای شرقی با عراق بمباران کرده است.

اوباما هم در سخنانی در کاخ سفید گفت که کشورش در مبارزه با داعش تنها نیست و از ائتلاف ایالات متحده با کشورهای عربی با عنوان ائتلافی قوی یاد کرد. این در حالی است که واشنگتن دیگر همانند سالهای گذشته حمایت اروپایی ها را در کنار خود حس نمی کند .

دی سایت در این زمینه خاطر نشان می کند: فرانسه فقط در عراق کنار آمریکا ایستاده و انگلیس هم تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نداده و آلمان هم فقط در چارچوب یک برنامه نظامی با آمریکا همراهی می کند.

 

 

کد N520718

وبگردی