آفتاب

آلمان به خاطر کمبودها در تجهیزات ارتش قادر به انجام تعهدات خود در قبال ناتو نیست

آلمان به خاطر کمبودها در تجهیزات ارتش قادر به انجام تعهدات خود در قبال ناتو نیست

وزیر دفاع آلمان ضمن اذعان به این مساله که کمبودهای بسیاری در تجهیزات ارتش ملی آلمان به ویژه نیروی هوایی وجود دارد، گفت: برلین قادر نیست تا به تعهدات دفاعی خود در قبال ناتو عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان در حال حاضر به خاطر کارهای عقب افتاده‌اش در جایگزینی قطعاتی از هواپیماهایش نمی‌تواند به تعهدات خود به عنوان یکی از اعضای ناتو در زمان حمله به اعضای این ائتلاف عمل کند.

اورسولا وون درلین، وزیر دفاع آلمان به روزنامه "بیلد آم زونتاگ" گفت: با وجود سیستم‌های هوانوردی که داریم، در حال حاضر به شدت از اهداف اعلام شده در سال گذشته میلادی دور هستیم؛ اهدافی که در آن اقداماتی را که در مواقع ضروری ظرف 180 روز برای ناتو فراهم می‌کنیم را مطرح می‌کند. تاخیر در جایگزینی قطعات و بخش‌هایی از هواپیماهایمان و هلی‌کوپترهای گمشده دلایل این مساله هستند.

نشریه اشپیگل روز شنبه گزارش داد: در حال حاضر نمی‌توان یگان متشکل از 60 جنگنده اروپایی را که وعده داده شده بود، فراهم کرد. در همین راستا وزیر دفاع آلمان خواستار برگزاری یک نشست فوری در این خصوص شد.

در حال حاضر مجموعه وسیعی از جنگنده‌های آلمان اجازه پرواز ندارند. تنها 42 فروند از 109 فروند جنگنده اروپا آماده انجام وظیفه هستند در حالی که 38 فروند از 89 جنگنده تورنادو می‌توانند به پرواز درآیند.

در حال حاضر تنها 24 فروند از 43 هواپیماهای ترابری C-160 آلمان آماده پرواز هستند و هواپیمای ایرباس A 400 M که مدل جایگزین این هواپیماهای ترابری محسوب می‌شوند در حال ساختند و از برنامه عقب هستند.

اورسولا وون درلین گفت، وی به دنبال گزینه احتمالی اجازه تجهیزات برای برطرف کردن برخی از کمبودها است چرا که سال‌ها طول می‌کشد تا یک یگان کامل از هواپیماهای A 400 M ساخته شود.

ارسال نخستین محموله تسلیحاتی آلمان برای مبارزان کرد در شمال عراق روز جمعه صورت گرفت که به خاطر مشکلات فنی دچار تاخیر شده بود.

انتهای پیام

کد N520507

وبگردی