آفتاب
لاوروف:

95 درصد توافق هسته ای با ایران انجام شده است/موضوعات باقی‎مانده تا نوامبر حل می شوند

95 درصد توافق هسته ای با ایران انجام شده است/موضوعات باقی‎مانده تا نوامبر حل می شوند

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، اعلام کرد این گفتگوها در مسیر درستی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی لاوروف" در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ با اعلام این موضوع گفت: 95 درصد از توافق هسته ای با ایران انجام شده و پنج درصد باقی مانده نیز تا مهلت تعیین شده یعنی نوامبر حل می شود.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، دو و یا سه موضوع دشوار میان ایران و 1+5 باقی ماده که از طریق مذاکرات حل خواهد شد.

لاوروف در ادامه گفت: موضوعات باقی مانده بسیار دشوار هستند اما با این وجود نسبت به حصول توافق جامع هسته ای بسیار خوشبین هستم.

لاوروف در حالی از پیشرفت در مذاکرات هسته ای خبر می دهد که در هفته گذشته "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه، از ارائه پیشنهادهای جدید توسط مسکو در مذاکرات گروه 1+5 با ایران خبر داده بود.

به گزارش مهر، آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 هفته گذشته در نیویورک برگزار شد و بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های غربی آمریکا دو پیشنهاد برای حل اختلافات موجود بر سر سانتریفیوژها به ایران ارائه کرده است.

هر چند این مذاکرات بی نتیجه پایان یافت و طرفین با ادامه آن در تاریخی دیگر موافقت کردند، اما با این وجود برخی از دیپلمات های غربی با اشار به باقی ماندن اختلافات میان طرفین از پیشرفت در این گفتگوها خبر می دهند.

 

 

کد N520461

وبگردی