آفتاب

فعالان هنگ کنگ امروز دست به نافرمانی مدنی گسترده زدند

فعالان هنگ کنگ امروز دست به نافرمانی مدنی گسترده زدند

فعالان هنگ کنگ امروز (یکشنبه) اعتراضات گسترده نافرمانی مدنی را با هدف به چالش کشیدن پکن در مورد محدودیت‌ها بر اصلاحات انتخاباتی آغاز کردند؛ اقدامی که به دنبال دستگیری چندین تن از تظاهرکنندگان توسط پلیس باعث تشدید این درگیری برای دموکراسی در این دولت شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اطلاعیه رهبران مدنی پس از آن منتشر شد که صدها هزار تن برای حمایت از معترضان دانشجویی که به محوطه مجتمع دولتی حمله کرده و با ماموران پلیس که اسپری فلفل به دست داشتند درگیر شدند، نیمه شب شنبه به خیابان‌ها آمدند. در این رویداد پلیس دست کم 74 تن از جمله تعدادی نوجوان را بازداشت کرد.

تظاهرات هنگ‌کنگ

شب به صورت صلح آمیز سپری شد و بیش از 1000 معترض خسته که اکثر آن‌ها دانش آموز و دانشجو بودند در مقابل مقر دولت باقی مانده و موانع موقتی را با استفاده از چترهای باز شده برای جلوگیری از پیشروی پلیس ایجاد کردند. آن‌ها با ماسک‌هایی که به صورت داشتند و سپرهای دفاعی، بارونی‌های پلاستیکی و عینک‌های ایمنی به خواب رفتند. تعدادی دانشجو و دانش آموز که صبح امروز (یکشنبه) به این معترضان پیوستند، گفتند، نمی‌خواهند در موقع سرکوب گری‌های پلیس دوستان خود را تنها بگذارند اما این جمعیت کمی بعد به چند صد تن کاهش یافت.

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ناراحت بودند که جنبش "اشغال مرکزی با عشق و صلح" که برای اصلاحات دموکراتیک مبارزه می کنند، بر اعتراض‌شان سلطه افکنده است.

جنبش "اشغال مرکزی" در ابتدا قصد داشت تا روز چهارشنبه فعالیت‌های منطقه تجاری هنگ کنگ را فلج کند اما سازمان دهندگان به منظور سلطه بر اعتراضات دانشجویان در مقابل ساختمان دولت، اعتراضات خود را چند روز به جلو انداخته و محل برگزاری آن را تغییر دادند.

یکی از دانشجویان گفت: واقعا مسخره است که آن‌ها دست به چنین اقدامی زدند اما تصمیم گرفتیم تا بمانیم چرا که هدف آن‌ها نیز برای دموکراسی با هدف ما یکی است.

حامیان دموکراسی می‌خواهند تا رهبران کمونیست چین اجازه دهند انتخابات کاملا دموکراتیکی در سال 2017 میلادی برگزار شود.

انتهای پیام

کد N520318

وبگردی