آفتاب
سخنگوی سابق کمیسیون اصل 90:

مفسدان اقتصادی و افراد متصل به زمین‌خواران چاق‌تر شده‌اند

مفسدان اقتصادی و افراد متصل به زمین‌خواران چاق‌تر شده‌اند

سخنگوی سابق کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: متاسفانه شاهد چاق‌تر شدن مفسدان اقتصادی و افراد متصل به زمین‌خواران هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، مصطفی افضلی‌فرد در نطق میان دستور امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و یاد سرداران فلاحی ، نامجو و کلاهدوز و زائران شهید خانه خدا، گفت: ولایت کلید همه قفل‌هاست و احیای همه احکام اسلام بستگی به احکام ولایت دارد، به شرطی که فرامین ولایت به طور کامل اجرایی شود.

به گفته‌ی نماینده مردم اردبیل، پشتیبانی عملی و اجرایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب قانونی کاربردی موجب به حداقل رسیدن مشکلات کشور می‌شود.

سخنگوی سابق کمیسیون اصل 90، با انتقاد به عملکرد قوای مجریه و قضاییه گفت: در حوزه‌ی مبارزه با فساد مالی و اقتصادی انتظار این بود در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به کارکردهای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شود، اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به این مساله شاهد چاق‌تر شدن مفسدان اقتصادی و افراد متصل به زمین‌خواران هستیم.

وی گفت: چرا به خاطر مصاحبه در خصوص رانت 650 میلیون یورویی از سوی کانون‌های قدرت و ثروت تحت فشار قرار می‌گیریم در حالی که این مساله از سوی دیوان محاسبات تایید شده است؟

افضلی‌فرد خطاب به قوه قضاییه عدالت قضایی را خواستار شد و افزود: دستگاه قضایی با جان و مال و ناموس مردم در ارتباط است، البته در سطح مقامات ارشد قضایی مشکلی نداریم ولی ظلم سازمان ثبت اسناد واملاک کشور و برخی قضات بیداد می‌کند، شکایت 7 نماینده از عملکرد سازمان ثبت اسناد واملاک کشور که در کمیسیون اصل 90 بررسی و تخلفات محرز شد هیچ واکنش مناسبی از سوی دستگاه قضایی نداشت.

وی یاد آور شد: بند 11 سیاست‌های کلی قضایی بر دستیابی سریع و آسان مردم بر حقوق خود و حقوق شهروندی در دستگاه قضایی تاکید دارد، چرا در دستگاه قضایی طوری رفتار می‌شود که مظلومان احساس بی‌پناهی و نا امنی کنند.

افضلی‌فرد با یاد آوری طرحی برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری و از دستور خارج شدن این طرح توسط هیات رئیسه مجلس گفت: برای اصلاح روند نامطلوب دستگاه قضایی طرحی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جهت افزایش اختیارات وزیر دادگستری تهیه شد و به هیات رئیسه تقدیم شد ولی متاسفانه به جای اعلام وصول از دستور کار مجلس خارج شد، بنده مصرانه درخواست می‌کنم این طرح هر چه سریعتر اعلام وصول شود.

نماینده‌ی مردم ارومیه خواستار تجدید نظر در اعمال شاخص‌های مناطق کمتر توسه یافته، تسریع در احداث راه آهن میانه و احداث بیمارستان 500 تخت خوابی در حوزه‌ی انتخابیه‌اش شد.

انتهای پیام

کد N520216

وبگردی