آفتاب
مجمع عمومی سازمان ملل؛

تاکید وزیر خارجه امارات بر اتخاذ استراتژی صریح جهانی برای مقابله با تروریسم

تاکید وزیر خارجه امارات بر اتخاذ استراتژی صریح جهانی برای مقابله با تروریسم

وزیر خارجه امارات ضمن تاکید بر حمایت کشورش از تلاش‌های کنونی جهت مقابله با تروریسم و تندروی در منطقه و جهان، گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا برای مقابله با گروه‌های تروریستی و اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای مقابله با آن‌ها از طریق استراتژی واضحی که تنها به عراق و سوریه محدود نشود، تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای‌ نیوز عربی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد: اقدامات بین‌المللی کنونی برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) و گروه‌های تروریستی نشان‌دهنده تلاش بین‌المللی مشترکی برای مواجه با خطرات این گروه‌هاست و ما از تلاش‌های کنونی برای مقابله با تروریسم و تندروی در منطقه و جهان حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه امارات از جامعه جهانی خواست تا برای مقابله با گروه‌های تروریستی و اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت مقابله با آن‌ها از طریق استراتژی واضحی که تنها به عراق و سوریه محدود نشود و تمامی گروه‌های تروریستی در تمامی جهان را شامل شود، تلاش کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برقرای امنیت در تمامی منطقه و یکپارچه‌ کردن تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم، گفت: جامعه‌ جهانی باید از مخالفان سوریه به عنوان بخشی از استراتژی جهت مقابله با تندروی حمایت به عمل آورد.

عبدالله بن زاید بر همکاری امارات با جامعه جهانی برای مقابله با خطر افزایش تهدید تروریست‌ها در سوریه تاکید کرد و گفت: اهداف سازمان ملل را می‌توان با داشتن نقشی کارآمد و مسئولانه در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و حل درگیری‌ها به روش‌ مسالمت‌آمیز محقق کرد.

وی گفت: یکی از تهدیدکنندآمیزترین و خطرناک‌ترین گروه‌ها در جهان داعش است که از بی‌ثباتی مناطق برای در پیش گرفتن روش‌های وحشیانه خود استفاده می‌کند.

عبدالله بن زاید ضمن ابراز نگرانی نسبت به رخدادهای منطقه گفت: بسیاری از کشورهای منطقه در معرض اقدامات تروریستی قرار گرفته‌اند. برای همین باید با تمامی امکانات با گروه داعش مقابله کنیم.

وی در خصوص اوضاع مصر نیز گفت: تردید در اراده ملت مصر و قانونی بودن دولت این کشور، مساله‌ای غیرقابل قبول است و دولت کنونی دولتی است که مردم مصر با اراده و ایمان خود آن را انتخاب کرده‌اند و ما همواره خواهان ارائه کمک به دولت و اقتصاد مصر هستیم.

وی تاکید کرد که ثبات مصر به معنای تحقق ثبات در تمامی منطقه است.

وزیر خارجه امارات در خصوص اوضاع لیبی نیز تاکید کرد: ما با اقدامات گروه‌های تروریستی که در فعالیت مؤسسات منتخب و قانونی لیبی کارشکنی می‌کنند، مخالفیم و از مقامات قانونی که از سوی پارلمان منتخب روی کار می‌آیند، حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص اوضاع عراق نیز با بیان اینکه اقدامات دولت پیشین طایفه‌گرایانه بوده گفت: داعش از وخامت اوضاع سیاسی و امنیتی در این کشور برای تحقق اهداف خود استفاده کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر یمن و اعتراضات حوثی‌ها خواهان اتخاذ موضعی بین‌المللی و فوری جهت پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شد و گفت: امارات به تلاش‌های خود برای حمایت از روند تحولات سیاسی در یمن و تلاش‌های دولت این کشور برای تحقق ثبات ادامه می‌دهد.

عبدالله بن زاید ضمن هشدار نسبت به تحولات کنونی یمن گفت: ما باید درک کنیم که طرح طایفه‌ای گزینه قابل قبولی برای مردم یمن نیست و امارات از روند تحول سیاسی در یمن حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر، وی از شکست مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل ابراز ناخرسندی و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین خواهان تحقیقی شفاف، مستقل و فراگیر در خصوص حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها و مؤسسات در نوار غزه از جمله نهادهای سازمان ملل شد.

وزیر خارجه امارات همچنین از ایران خواست تا به درخواست‌های جامعه‌ جهانی برای تحقق حل و فصل مسالمت‌آمیز و عادلانه جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پاسخ بدهد.

وی خواهان این شد که این سه جزیره تحت کنترل امارات درآید!

انتهای پیام

کد N520170

وبگردی