آفتاب

انتقاد شدید وزیر خارجه کره‌شمالی از شورای امنیت سازمان ملل

انتقاد شدید وزیر خارجه کره‌شمالی از شورای امنیت سازمان ملل

در نخستین سخنرانی یکی ازمقامات ارشد کره‌شمالی در 15 سال اخیر در سازمان ملل، وزیر امور خارجه این کشور از شورای امنیت به عنوان "نشست دروغ‌ها و معیارهای دوگانه" به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ری‌ سو یانگ"، وزیر امور خارجه کره‌شمالی در این سخنرانی خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان مل شد. شورای امنیت سازمان ملل به خاطر برنامه اتمی مشکوک و پرتاب‌های موشکی تحریم‌های شدیدی را به کره شمالی اعمال کرده است.

وی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شورای امنیت دیگر نباید به عنوان نشست دروغ‌گویی فعالیت کند.

وزیر امور خارجه کره‌شمالی، شورای امنیت را به چشم‌پوشی از کشتار غیرنظامیان غزه توسط حملات رژیم صهیونیستی و در عین حال محکوم کردن سوریه به خاطر مبارزه برای خاک و قلمروی خودش متهم کرد.

وی گفت: شورای امنیت معیارهای دوگانه بسیاری به نمایش گذاشته و تحت عنوان مقابله با تروریسم نباید هیچ اقدامی علیه سوریه صورت گیرد.

این مقام کره‌شمالی از آمریکا به خاطر مانورهای مشترکی که در اوت سال جاری میلادی به همراه کره‌جنوبی برگزار کرد، انتقاد کرد و گفت: شورای امنیت از رسیدگی به درخواست پیونگ‌یانگ برای به تعلیق درآوردن این مانورهای جنگی امتناع کرده است.

وی در مورد برنامه اتمی کره‌شمالی تاکید کرد: سیاست‌های خصمانه آمریکا منجر به تصمیم پیونگ‌یانگ برای ایجاد و توسعه تسلیحات اتمی‌اش شده است. بازدارندگی اتمی کره‌شمالی قصد ندارد کشورهای دیگر را تهدید کرده یا به آن‌ها حمله کند و البته این بازدارندگی اتمی دست‌آویزی برای مبادله با چیز دیگر نیز نیست.

دیدبان اتمی سازمان ملل در ماه جاری میلادی گزارشی ارائه داده و هشدار داد: راکتور موجود در نیروگاه اتمی یانگ بیون کره‌شمالی احتمالاً مجدداً به کار می‌افتد.

کارشناسان می‌گویند، این راکتور قادر است سالانه شش کیلو پلوتونیوم تولید کند که برای ساخت یک بمب اتمی کافی است.

انتهای پیام

کد N520118

وبگردی