آفتاب

درخواست رئیس پارلمان لیبی برای مسلح کردن کشورش در مقابله با تروریسم

درخواست رئیس پارلمان لیبی برای مسلح کردن کشورش در مقابله با تروریسم

رئیس پارلمان لیبی از کشورهای جهان خواست تا یا به این کشور سلاح‌های بیشتر ارائه داده و از این کشور برای برقراری امنیت پشتیبانی کنند یا اینکه به صراحت اعلام کنند که لیبی باید به تنهایی با تروریسم مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "عقیله صالح عیسی"، رئیس پارلمان لیبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: کشورش وارد عرصه آشوب‌ها و ناآرامی‌ها شده است که این مساله دولت را وا داشت تا مقرهای خود در پایتخت را رها کنند

وی گفت: اگر جامعه بین‌الملل اوضاع لیبی را مورد توجه قرار می‌داد و به دولت برای تشکیل ارتش قدرتمند کمک می‌کرد و برای خلع‌سلاح گروه‌های مسلح اعمال فشار می‌کرد، این اقدامات صورت نمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مجالی برای سکوت در مقابل تروریسم در لیبی وجود ندارد پس یا باید جامعه بین‌الملل در کنار مسئولان قانونی و منتخب در لیبی بایستد یا اینکه با صراحت هرچه تمام‌تر به لیبیایی‌ها بگوید که آن‌ها باید به تنهایی با تروریسم مقابله کنند اما در این صورت باید جهان پیامدهای گسترش تروریسم را به منطقه شمال آفریقا بر عهده بگیرد.

عقیله صالح عیسی، تصریح کرد: عدم حمایت تسلیحاتی از ارتش لیبی و کمک به آن در جنگ علیه تروریسم به نفع تروریست‌های تندرو تمام می‌شود و به بی‌ثباتی در لیبی دامن می‌زند و می‌تواند تأثیر منفی بر ثبات منطقه بر جای بگذارد و صلح جهانی را تهدید کند.

مخالفان مسلح لیبیایی در ژوئیه شهر طرابلس را تحت کنترل خود درآورده‌اند که این مساله پارلمان را واداشته است تا جلسات خود را در شهر طبرق در شرق لیبی برگزار کند.

انتهای پیام

کد N520054

وبگردی