آفتاب

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از تردید عباس برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از تردید عباس برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر از تردید محمود عباس برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه خبری الجزیره، کنت روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و تردید وی و عدم اعلام موضع نهایی برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: عباس باید صحبت کردن از عدالت به عنوان یک برگ سازش را کنار بگذارد و برای عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی وارد عمل شود، چرا که این مساله یکی از حقوق قربانیان جنایت‌های جنگی در پی درگیری‌های فلسطین و اسرائیل است.

وی تاکید کرد که باید تلاش‌هایی برای دادن اختیار به دادگاه کیفری بین‌المللی جهت عضویت فلسطین در این دادگاه صورت بگیرد حتی اگر این تلاش‌ها مقابله با گروه‌های غربی را بطلبد که برعباس برای عدم پیوستن به این دادگاه فشار می‌آورند.

روث گفت: عدم مجازات، خشونت‌ها را بیشتر می‌کند و اعتماد و اطمینان را برای تحقق صلح طولانی مدت از بین می‌برد.

در همین راستا ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز از فلسطینی‌ها خواست تا برای تحت پیگرد قرار دادن رهبران اسرائیلی به دلیل جنایت‌هایشان علیه فلسطینی‌ها، به دادگاه کیفری بین‌المللی بپیوندند.

پیش از این نیز فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرده بود که تشکیلات خودگردان تاکنون مانع از این شده که این دادگاه به بررسی رسمی جنایت‌های اخیر اسرائیل در نوار غزه بپردازد.

انتهای پیام

کد N520021

وبگردی