آفتاب

سعود الفیصل: همچنان به حمایت از مخالفان سوری ادامه می‌دهیم/اسرائیل مسئول شکست مذاکرات است

سعود الفیصل: همچنان به حمایت از مخالفان سوری ادامه می‌دهیم/اسرائیل مسئول شکست مذاکرات است

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه ریاض همچنان به حمایت از مخالفان "میانه‌رو" سوری ادامه می‌دهد در خصوص تحولات یمن تاکید کرد: حوثی‌ها امیدها برای تحقق ثبات در یمن را از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ادعا کرد: حوثی‌ها در یمن امیدها برای تحقق ثبات در این کشور را از بین بردند اما من امیدوارم که توافق صلح و مشارکت ملی که میان دولت یمن و حوثی‌ها امضا شد به توقف خشونت‌ها در این کشور بینجامد.

وی از تلاش‌های عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن برای رسیدن به توافق با حوثی‌ها جهت پایان دادن به بحران کشور قدردانی کرد.

سعود الفیصل همچنین تاکید کرد: ریاض همواره از مخالفان "میانه‌رو" سوری حمایت کرده و همچنان به حمایت خود از مخالفان و مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه ادامه می‌دهد.

وی مدعی شد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه فاقد مشروعیت است.

الفیصل خاطرنشان کرد: جنگ ما علیه تروریسم در سوریه باید بر از بین بردن شرایطی که منجر به اقداماتی تروریستی در این کشور شده، متمرکز شود.

سعود الفیصل در اشاره به حضور نیروهای حزب الله در سوریه گفت: با وجود حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه نمی‌توان به توافق برای حل مسالمت‌آمیز بحران در این کشور رسید.

وی همچنین در خصوص مساله فلسطین گفت: جامعه‌ جهانی چه موقع می‌خواهد برای توقف سیاست‌های ظالمانه اسرائیل در قبال فلسطینیان وارد عمل شود. اسرائیل از طریق تلاش‌های خود برای یهودی‌سازی قدس و تغییر ساختار ماهیت آن و ارتکاب جنایت‌ها علیه فلسطینی‌ها و بازداشت و راندن آن‌ها از اراضی خود سیاست‌های ظالمانه‌ای را در پیش گرفته است.

سعود الفیصل رژیم صهیونیستی را مسئول شکست دور اخیر مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی دانست.

وی همچنین بار دیگر پایبندی ریاض به مقابله با تروریسم را اعلام کرد و گفت: ملک‌ عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان همواره نسبت به خطرات تروریسم هشدار داده است.

انتهای پیام

کد N519904

وبگردی