آفتاب
عبداللهیان در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه لیتوانی

نسبت به نتایج برنامه‌های ائتلاف ضد تروریسم علیه داعش خوش بین نیستیم


نسبت به نتایج برنامه‌های ائتلاف ضد تروریسم علیه داعش خوش بین نیستیم

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه لیتوانی گفت: نسبت به نتایج برنامه‌های ائتلاف ضد تروریسم علیه داعش خوش بین نیستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اینا مارسیو لیونیته مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه لیتوانی که به دعوت همتای ایرانی و به‌منظور گفتگو و رایزنی در تهران بسر می برد، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل و تحولات منطقه گفتگو کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن استقبال از رایزنی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در مورد مسائل منطقه‌ای با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه بر مبارزه واقعی و حقیقی با تروریسم تاکید کرد.
حسین امیر عبداللهیان اضافه کرد: با  مسائل و تحولات منطقه باید واقع بینانه برخورد شود و چنانچه واقعیات منطقه در نظر گرفته نشود، تروریسم ریشه کن نمی‌شود.

 وی با تاکید بر اصل مبارزه با تروریسم تصریح کرد: شیوه‌ها و اقدامات خودسرانه و خارج از چارچوب حقوق بین الملل برای مبارزه با تروریسم خسارت بار بوده و برای منطقه و نظام بین الملل هزینه خواهد داشت.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت احترام به حاکمیت دولت‌ها افزود: اینکه از یک طرف با تروریست‌ها مبارزه شود و همزمان دولت‌ها تضعیف گردند غیرقابل قبول است، لذا ما نسبت به اقدامات و نتایج برنامه‌های ائتلاف ضد تروریسم که علیه داعش تشکیل شده، خوش بین نیستیم.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه لیتوانی نیز در این دیدار با اشاره به حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه، بر لزوم هماهنگی و گفتگو با کشورمان در قبال این تحولات تاکید نمود. وی اظهار داشت: منطقه در شرایط حساسی به‌سر می برد و لیتوانی برای درک صحیح از تحولات، رایزنی و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از تقویت افراط گرائی و رشد تروریسم در منطقه افزود: لازم است که مشترکا با تروریست‌ها و اقدامات آنان در منطقه برخورد شود.    

کد N519859

وبگردی