آفتاب

سازمان ملل: وضعیت امنیتی کشور مالی به شدت متزلزل و بی‌ثبات است

سازمان ملل: وضعیت امنیتی کشور مالی به شدت متزلزل و بی‌ثبات است

دبیرکل سازمان ملل ضمن اعلام اینکه وضعیت امنیتی کشور مالی به شدت متزلزل و بی‌ثبات است، هشدار داد، پیشرفت در مذاکرات صلح با جدایی طلبان مسلح همچنان بسیار کم و اندک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ادامه حملات تروریست‌ها به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و غیرنظامیان در مناطق شمال مالی را به شدت محکوم کرد. از ژوئیه سال 2013 میلادی که ماموریت سازمان ملل در مالی آغاز شد دست کم 21 نیروی حافظ صلح کشته شده‌اند.

کنترل شمال مالی ابتدا به دست جدایی طلبان طوارق و سپس به دنبال کودتای نظامی سال 2012 میلادی به دست تروریست‌های مرتبط با القاعده افتاد. مداخله سال گذشته میلادی تحت رهبری فرانسه این تروریست‌های افراط‌گر را متفرق کرده اما همچنان تعدادی از آن‌ها در این مناطق فعال هستند.

مذاکرات صلح میان دولت مالی و جدایی طلبان طوارق آغاز شده است اما القاعده در آن شرکت ندارد.

هرو لادسوس، رئیس نیروهای حفاظت از صلح سازمان ملل به خبرنگاران گفت، حضور نیروهای فرانسوی در این منطقه به شدت کاهش یافته و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل باید موضع پویاتری اتخاذ کنند و به دنبال مهاجمان بگردند.

وی افزود: نمی‌توانیم کنار بکشیم.

ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهوری مالی در یکی از نشست‌های سازمان ملل گفت، کشور مالی دیگر نباید به پناهگاهی برای تروریست‌ها که از دیگر مناطق می‌آیند تبدیل شود.

انتهای پیام

کد N519844

وبگردی