آفتاب
نهاوندیان در جمع اساتید و دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا:

محدودیت‌های کلاسیکی مثل تحریم، مانع همکاری شرکت‌های اقتصادی آمریکایی و ایرانی نیست

محدودیت‌های کلاسیکی مثل تحریم، مانع همکاری شرکت‌های اقتصادی آمریکایی و ایرانی نیست

رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: ایران خود را برای یک جهش بلند در اقتصاد آماده می‌کند و دانشجویان و نخبگان ایرانی خارج از کشور باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد نهاوندیان روز گذشته(شنبه) به وقت نیویورک و در جمع دانشجویان و اساتید ایرانی مقیم آمریکا تصریح کرد: ایجاد ثبات و ارامش و حمایت از تولید سیاست جدی دولت در حوزه اقتصاد است و این دولت بشدت با مصرف محور شدن اقتصاد مبارزه می کند.

نهاوندیان با اشاره به حضور شرکت های بزرگ از کشورهای مختلف برای حضور در بازار ایران و نیز گزارش های مثبت نهادهای بین المللی از بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بر بهره گیری از فرصت بوجود آمده برای شکوفایی اقتصاد و توسعه کشور تاکید کرد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید عزمش را برای باز کردن غل و زنجیر از پای مردم در حوزه اقتصاد جزم کرده است و از همه صاحبنظران می‌خواهد در زمینه اجرای بهتر قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار وارد میدان شوند.

رییس دفتر رییس جمهور از ایرانیان مقیم آمریکا خواست تا ضمن ادای دین به کشور تمام مساعی خود را برای آبادانی ایران بکار ببندند.

نهاوندیان موفقیت های دولت در کاهش نرخ تورم و ایجاد رشد اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف برنامه افق چشم انداز کشور را خاطرنشان ساخت و با بیان اینکه دولت با ایجاد شفافیت اطلاعاتی به دنبال از بین بردن منافذ رانت خواری در اقتصاد است، گفت: راه حل مبارزه با رانت‌خواری رقابتی کردن این حوزه است تا دونده واقعی، برنده مسابقه باشد.

وی رشد پایدار را در گرو اقتصاد مبتنی بر بهره وری ارزیابی کرد و با ابرازتاسف از اینکه اقتصاد ایران هنوز مبتنی بر منابع است ، افزود : دانشجویان ایرانی که تجربه زندگی و کار در اقتصاد رقابتی را دارند می توانند کشور را به سمت اقتصاد مبتنی بر بهره وری و نوآوری هدایت کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری از اختصاص منابع قابل توجهی به صندوق حمایت از نوآوری در یکسال گذشته خبرداد و گفت : میدان برای حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان باز است تا ایده های نو مجال شکوفایی داشته باشند.

نهاوندیان افزود: امروز محدودیت های کلاسیک نظیر تحریم یا تعرفه نمی تواند مانع از همکاری شرکت‌های اقتصادی آمریکایی و ایرانی شود.

انتهای پیام

کد N519687

وبگردی